ERF
search
accessibility

Introduction to Inclusive Education and Rehabilition

Code: 80008
ECTS: 4.0
Lecturers in charge: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota
Lecturers: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota - Seminar
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 30
Seminar 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. Distinguishing characteristics of typical development of children, youth and adults in relation to charactersitics of development of children, youth and adults with visual impairments, motor disorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning
  2. Explaining the basics of transdisciplinary team model and the role of education and rehabilitation professionals in the education, professional rehabilitation and employment, social welfare, and health systems
  3. Advocating for the needs and rights of children with disabilities and persons with disabilities in the areas of social care, health care, upbringing and education, vocational rehabilitation and employment, and independent living in the community
  4. Applying professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Education and Rehabilitation
Literature:
  1. Pervazivni razvojni poremećaji-Poremećaji iz autističnog spektra, , Bujas Petković, Z., Frey Škrinjar, J., Juretić, Z. Bujas Petković, Z., Frey Škrinjar, J., Juretić, Z., Paediatria Croatica, 2010.
  2. Osobe s intelektualnim teškoćama i modeli podrške, , Cvitković, D., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2014.
  3. Studenti s oštećenjima vida, , Fajdetić, A., L. Kiš-Glavaš, 2012.
  4. Zakon o potvrđivanju Konvencije o pravima osoba s invaliditetom i Fakultativnog protokola uz Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom, , NN, Hrvatski Sabor, 2007.
  5. Studenti s psihičkim bolestima i poremećajima, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Jokić Begić, N., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  6. Studenti s tjelesnim invaliditetom, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Miholić, D., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  7. Studenti s oštećenjima sluha, Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, , Pribanić, Lj., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
  8. Studenti s ADHD-om, , Sekušak Galešev, S., Studenti s invaliditetom: Opće smjernice, 2012.
  9. Nacionalni strategija za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom, , Vlada Republike Hrvatske, , 2015.
  10. Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, , , nn, 2011.
  11. Down sindrom: vodić za roditelje i stručnjake. Zagreb: Hrvatska zajednica za Down sindrom, , Vuković, D., , 2008.
  12. Holistički pristup osobama s višestrukim teškoćama [Power point materijal priređen za nastavu], , Wagner Jakab, A., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2014.
  13. Studenti s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, , Kiš-Glavaš, L., Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012.
1. semester
Mandatory course - Regular studij - Rehabilitation
Consultations schedule:

Introduction to Inclusive Education and Rehabilition