ERF
search
accessibility

Upravljanje zatvorima

Šifra: 89955
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Dijana Jerković
Izvođači: doc. dr. sc. Dijana Jerković - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Student ima primarno intelektualni pristup temi: usvaja opća znanja o upravljanju sustavima, te znanja o konceptualizaciji, organizaciji i upravljanju zatvorskim sustavom u RH i drugim zemljama. Također se upoznaje s praktičnim projektima Međunarodnog centra za zatvorske studije u svezi zatvorskog upravljanja u okviru konteksta ljudskih prava, te etičkog konteksta koji poštuje humanost svakoga tko je uključen u zatvor: zatvorenika, zatvorskog osoblja i posjetitelja. Izradom seminarskog rada, njegovim prezentiranjem i vođenjem (sudjelovanjem u) diskusijskih grupa student je upućen na samoedukaciju, pretraživanje literature, istraživačku djelatnost na terenu, poredbu različitih koncepata i praktičnih rješenja, te na razvoj kritičkog mišljenja. Uz srodne predmete ovaj predmet bitno olakšava kretanje budućih stručnjaka koji će raditi u zatvorskom sustavu.

Sadržaj i raspored rada:
1 Osnove managementa
2 Politika upravljanja zatvorima
3 Vrste i osobitosti zatvora i zatvorskih sustava
4 Vrste upravljanja zatvorima
5 Osobitosti osoblja u različitim zatvorskim sustavima
6 Osobitosti zatvorenika u različitim zatvorskim sustavima
7 Osobitosti i mogućnosti tretmanskog rada u različitim zatvorskim sustavima
8 Reklasifikacija zatvora?
9 Privatni vs. Javni zatvori?
10 Budućnost i uloga zatvora u modernom društvu
11-15 Termini predviđeni za izlaganje seminarskih radova te 2 gosta predavača
Ishodi učenja
- Dobiti osnovna znanja iz područja managementa
- Analizirati hrvatski zatvorski sustav
- Usporediti hrvatski zatvorski sustav s drugim zatvorskim sustavima
- Predložiti poboljšanja na temelju usporednih analiza različitih stilova vođenja zatvora i kaznionica te drugih zatvorskih sustava

Način ocjenjivanja: Ispit se polaže isključivo pismenim putem
Ishodi učenja:
  1. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
  2. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  3. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
  4. Assess the characteristics and intervention needs of beneficiary using modern, scientifically and clinically based instruments / procedures
  5. Assess the characteristics of the community / specific intervention setting in order to assess the risk for the development of behavioral problems and the potential for their solution in community / specific intervention setting using standardized professional / scientific i
  6. Investigate whether existing professional policies and legal solutions are an appropriate professional framework to meet the intervention needs of beneficiary (individuals / groups / communities)
  7. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  8. Advocate for the rights and best interests of beneficiary and vulnerable groups in society and encourage beneficiary and other professionals to take this approach
  9. Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  10. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
Literatura:
  1. Ljudska prava u upravljanju zatvorima i kaznionicama -Priručnik za osoblje zatvora, , Coyle, A, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, interna skripta, 2015.
4. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Upravljanje zatvorima