ERF
search
accessibility

Programiranje u radu s osobama s poremećajem iz autističnog spektra I

Šifra: 130868
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić
Izvođači: Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Seminar
izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić - Seminar

Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s alatima za procjenu koji se koriste u izradi IEP-a, te kriterijima pri odabiru ciljeva.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Student će moći samostalno provesti edukacijsko rehabilitacijsku procjenu za osobe s autizmom predškolske i školske dobi
na temelju procjene izraditi i provesti Individualizirani edukacijsko rehabilitacijski program
izraditi plan tranzicije u daljnje oblike odgoja i obrazovanja evaluirati i revidirati individualizirane programe
informirati roditelje o specifičnostima razvoja djeteta te ih savjetovati o primjerenim načinima poticanja djeteta kroz svakodnevne aktivnosti
sve navedene aktivnosti provoditi u uvjetima integracije (vrtić, redovna škola) te posebnim uvjetima
u uvjetima integracije, pružat podršku redovnim učiteljima u izradi prilagođenog programa te programa za usvajanje općih socijalnih vještina

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
tema Uvod metode i tehnike ponavljanje, Oblici procjene podrške za osobe s autizmom
tema Primjena testa za procjenu psihoedukacijskog profila (PEPR testa), te Procjene osnovnih vještina učenja i jezika (POVUJ)
Vježbe provođenje PEPR i POVUJ
Vježbe provođenje PEPR i POVUJ
Vježbe provođenje PEPR i POVUJ
Tema Izrada Individualiziranog edukacijskog programa (IEPa), Nepoželjna ponašanja
Tema Rad s roditeljima, Pisanje nalaza, mišljenja i preporuka
Tema Adaptacija redovnog curriculuma
Tema Vježbe provođenje IEPa
Izlaganje seminara
Završno predavanje

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Studentski rad vrednovati će se ocjenjivanjem pismenog izvješća s vježbi (vrednovanje obavljenih zadataka),
osjenjivanjem seminarskog rada,te vrednovanjem aktivne uključenosti studenata u rad i usmenim ispitom na kraju semestra.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  3. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  5. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
  6. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  8. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  9. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  10. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  11. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  12. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  13. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Poremećaji autističnog spektra, , BujasPetković, Z., Frey Škrinjar, , .
  2. Primjena programa s okolinskom(vizualnom) podrškom u radu s djecom s autističnim poremećajem, , Mamić, D., Škrinjar, J., , 2000.
  3. Procjena osnovnog jezika i vještina učenja, , Paklec, AM, Edukacijsko rehabilitacijski fakulteta u Zagreb, 2006.
  4. Procjena objektivnih uvjeta kvalitete života odraslih korisnika u centru za autizam, , Škrinjar J. Heveši, M, , 2002.
  5. Autismininfancyand, , Stone, W., , 2005.
  6. Curriculum andclassroomstructure, , Olley, G.J., , 2005.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programiranje u radu s osobama s poremećajem iz autističnog spektra I