ERF
search
accessibility

Prilagodba nastavnih sredstava za osobe oštećena vida

Šifra: 131040
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: Vlatka Anić , pred. - Predavanja

izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Metodičke vježbe
Vlatka Anić , pred. - Metodičke vježbe
Andrea Paulik , mag. rehab. educ. - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim nastavnim sredstvima.
Poučiti studente o tehnikama prilagodbe nastavnih sredstava za slijepe i za slabovidne osobe.
Osposobiti studente za prilagodbu nastavnih sredstava za rad s učenikom s oštećenjem vida
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nabrojati i opisati nastavna sredstva.
Upoznati nastavne metode, oblike rada, tipove nastavnih sati i nastavne principe.
Objasniti tehnike adaptacije nastavnih sredstava za slabovidne.
Objasniti tehnike adaptacije nastavnih sredstava za slijepe.
Opisati kako metodički inicirati i prilagoditi nastavna sredstva za rad s učenikom oštećena vida.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Sustav školovanja učenika oštećenog vida, potrebe, obveze i prilagodbe (ishodi 1 - 2)
Fenomenologija gledanja (ishodi 1 - 4)
Principi i načela prilagodbe nastavnih materijala (ishodi 2 - 5)
Osnove izrade taktilnih sredstava (ishodi 3 do 5)
Osnove izrade zvučnih sredstava (ishodi 3 do 5)
Prilagodba udžbenika slijepom učeniku (ishodi 4 i 5)
Prilagodba udžbenika slabovidnom učeniku (ishodi 3 i 5)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Završna ocjena se formira aritmetičkom sredinom ocjena vježbi (praktičnog rada) i usmenog ispita.
Stupanj aktivnosti i uključivanja u rasprave mogu utjecati na završnu ocjenu ukoliko je ona na granici (2,5; 3,5; 4,5) između dvije.
U praktičnom radu se procjenjuje sposobnost razumijevanja utjecaja oštećenja vida na učenje te sposobnost kritičkog promišljanja i
iznalaženja načina prilagodbe nastavnog sredstva osobama s oštećenjem vida.
Na ispitu se ocjenjuje razina potrebnog teorijskog znanja, pravopisna i gramatička ispravnost te sposobnost kritičkog promišljanja,
komunikacijske sposobnosti i povezivanje nastavnog sadržaja kolegija sa nastavnim sadržajima drugih kolegija i životnih situacija.
Vježbe se ocjenjuju i utječu na završnu ocjenu. Na vježbama se ocjenjuje razumijevanje i upotreba znanja stečenih na predavanjima.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Augmentative and Alternative Communication, , Beukelman, D.R. & Mirenda, P, , 1992.
  2. Developmental Visual Dysfunction, , Erhardt, R.P.,, , 1990.
  3. Medicinska fiziologija, , Guyton, A., Hall, E., Lijevak Zagreb, 2012.
  4. Competencies for Teachers of Learners Who Are Deafblind, , McLetchie, B., Riggio, M., , 1997.
  5. Equals in Partnership, , Crane, P., Cuthbertson, D., Ferrell, K.A., Scherb, H., , 1997.
  6. Psychophisyc of reading, , Mansfield, J.S., Legge, G.E., Bane, M.C., , 1997.
5. semestar
Rehabilitacija, 5. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Prilagodba nastavnih sredstava za osobe oštećena vida