ERF
search
accessibility

Poremećaji govora i jezika u osoba s mentalnom retardacijom

Šifra: 130738
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Seminar
Klara Popčević, mag. logoped. - Seminar

izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Kliničke vježbe
Klara Popčević, mag. logoped. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Cilj predmeta je upoznati studente s konceptom i osobitostima intelektualnih teškoća (IT) te uzrocima koji do njih dovode; upoznati studenta s komunikacijskim obilježjima te specifičnostima u području jezično govornih sposobnosti osoba s intelektualnim teškoćama; upoznati studente s načelima i principima rehabilitacije u području komunikacijskih i jezično govornih poremećaja te da stečena znanja primijene u cilju planiranja i provedbe rehabilitacije jezično govornih teškoća kod populacije s IT.
Nastava: predavanje, seminari i vježbe
Ispiti: usmeni


Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
opisati pojam intelektualnih teškoća u suvremenim okvirima
opisati neke osobitosti osoba s intelektualnim teškoćama
razumjeti obilježja razvoja komunikacijskih i jezično govornih sposobnosti osoba s IT
razumjeti utjecaj okolnih faktora na komunikacijski razvoj osoba s intelektualnim teškoćama
integrirati kliničke i druge informacije u cilju izrade plana logopedske intervencije
znati uspostaviti suradnju s drugim stručnjacima u cilju rješavanja problema sukladno etičkim načelima struke
znati procijeniti ishode logopedske terapije
savjetovati obitelj i sve sudionike u procesu sveobuhvatne rehabilitacije osobe s IT

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Nakon odslušanog kolegija polaže se završni usmeni ispit.

Sadržaj predmeta su predavanja.
Ishodi učenja:
  1. razumjeti obilježja razvoja komunikacijskih i jezično govornih sposobnosti osoba s IT
  2. integrirati kliničke i druge informacije u cilju izrade plana logopedske intervencije
  3. razumjeti utjecaj okolnih faktora na komunikacijski razvoj osoba s intelektualnim teškoćama
  4. znati uspostaviti suradnju s drugim stručnjacima u cilju rješavanja problema sukladno etičkim načelima struke
Literatura:
  1. Glas djece s mentalnom retardacijom i Down sindromom, , Farago, E., , 2007.
  2. Obilježja govorno jezične produkcije djece s mentalnom retardacijom različite etiologije, , Farago, E., , 2006.
  3. Govorno-jezična ekspresija odraslih osoba s Down sindromom, , Farago, E, Broz, J., , 2006.
  4. Intelligibility of speech in children with Down syndrome in natural settings parents perspective, Perceptual and Motor Skills 78, , Kumin, L., , 1994.
  5. Verbalni izraz i reprezentiranje spoznaje aktivnostima, , Marković, S., , 1990.
  6. Language and Communication in Mental Retardation, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, New Jersey., , Rosenberg, S., Abbeduto, L., , 1993.
  7. Articulation in Downs Syndrome adolescents and adult, European Journal of Disorders of Communication, , Van Borsel, J., , 1996.
  8. Language and Communication in Mental Retardationt, Abbeduto, l. (2003): Language and Communication in Mental Retardation. Academic Press. USA ., Abbeduto, l., Academic Press. USA, 2003.
1. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija

3. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji govora i jezika u osoba s mentalnom retardacijom