ERF
search
accessibility

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji I: Kockanje i druge bihevioralne ovisnosti

Šifra: 144659
ECTS: 2.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Izvođači: dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razvijanje suvremenih kompetencija o bihevioralnim ovisnostima, njihovim klasifikacijama,
etiologiji, fenomenološkim obilježjima, prevenciji i tretmanu, s posebnim naglaskom na ovisnost o kockanju djece, mladih i odraslih osoba.
U odnosu na druge bihevioralne ovisnosti, kolegij obuhvaća temeljna znanja o tehnološkim ovisnostima koje uključuju ovisnosti o igricama, internetu, a posebno društvenim mrežama.
Očekivani ishod:
Nakon što položi predmet, student će moći:
Definirati i opisati različite konceptualne pristupe problemu ovisnosti
Definirati i opisati klasifikacijske kriterije bihevioralnih ovisnosti
Razlikovati fenomenološke oblike bihevioralnih ovisnosti
Demonstrirati poznavanje i upotrebu stručne terminologije u kontekstu bihevioralnih ovisnosti
Definirati i opisati glavne etiološke čimbenike za razvoj ovisnosti o kockanju
Razumjeti društveno značenje i pojavnost ovisnosti o kockanju
Demonstrirati poznavanje obilježja osoba ovisnih o kockanju
Povezati teorijske koncepte etiologije i fenomenologije ovisnosti o kockanju s konkretnim primjerima
Opisati ključna obilježja kontinuuma intervencija usmjerenih bihevioralnim ovisnostima, s naglaskom na kockanje
Analizirati osnovna obilježja specifičnih slučajeva (osobe s razvijenim problemima ili u riziku za bihevioralne ovisnosti)
Sadržaj:
Uvodno predavanje upoznavanje s predmetom
Koncept ovisnosti povijesne i suvremene paradigme
Ovisnosti o tvarima i bihevioralne ovisnosti
Definicije, terminologija, tržište i industrija igara na sreću
Društveni kontekst značaj dostupnosti, pristupačnosti i oglašavanja igara na sreću
Koncepti šanse i vjerojatnosti u igrama na sreću
Mjerenje i prevalencija ovisnosti o kockanju I.
Mjerenje i prevalencija ovisnosti o kockanju II.
Teorije i modeli razvoja ovisnosti o kockanju (modeli)
Teorije i modeli razvoja ovisnosti o kockanju (korelati)
Prevencija kockanja i ovisnosti o kockanju
Tretman ovisnika o kockanju
Ovisnost o računalima i video igrama
Ovisnost o internetu i društvenim mrežama I.
Ovisnost o internetu i društvenim mrežama II.
Ocjenjivanje i vrednovanje:
Pismena provjera znanja temelji se na ukupnom zbroju bodova iz pismenog ispita koji donosi najviše 40 bodova.
Ispit se sastoji od pitanja kategoriziranih po razinama znanja, od prepoznavanja do navođenja i samostalnog i kritičkog povezivanja.
Ishodi učenja:
  1. sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. zastupati najbolje interese cijele populacije
  3. komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  4. odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  5. Synthesise the etiologies of behavioral problems
  6. Analyse the characteristics of persons with behavioral problems
  7. Analyse the continuum of social pedagogical interventions for general and specific populations
  8. Assess the intervention environment for the purpose of effective implementation of interventions
  9. analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  10. Compare the effects of different socio-pedagogical interventions among individuals and groups of people with behavioral problems
  11. Act in accordance with ethical principles and modern standards of the profession
  12. Represent the best interests of the target population
  13. Communicate about information, ideas and solutions to the professional and general public in writing or orally, using professional terminology
  14. Select relevant sources of information to encourage professional self development or lifelong learning
  15. analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije
  16. procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija
  17. usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju
  18. djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke
Literatura:
  1. Obilježja kockanja zagrebačkih adolescenata, , Dodig. D., Ricijaš. N., , 2011.
  2. Kockanje zagrebačkih adolescenata, , Dodig. D., Ricijaš. N., , 2011.
  3. Izazovi procjene i odrednice izraženosti štetnih psihosocijalnih posljedica kockanja adolescenata, , Dodig, D., , 2013.
  4. Sportsko klađenje studenata u Zagrebu, , Dodig, D., Ricijaš, N., Rajić Stojanović, A., , 2014.
  5. Obilježja kockanja mladih i odrednice štetnih psihosocijalnih posljedica, , Dodig, D., , 2013.
  6. Osmišljavanje, implementacija i evaluacija preventivnog programa kockanja mladih, , Ricijaš, N., Huić, A., Dodig, D., Kranželić, , 2013.
  7. Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje, , Američka psihijatrijska udruga, , 2014.
  8. Ovisnost o Internetu među srednjoškolcima, , Carević, N., Mihalić, M., Skleić, M., , 2013.
  9. Internet i ovisnost o internetu u Sloveniji, , Jeriček, H., , 2002.
  10. Opasnosti i zaštite mladih na Internetu, , Varga, M., , 2011.
  11. Iskustva i stavovi djece, roditelja i učitelja prema elektroničkim medijima, Ured UNICEF-a za Hrvatsku, , Pregrad, J., Tomić Latinac, M., Mikulić, M., Šeparović, N., Zagreb, 2011.
  12. Kockanje i klađenje, , Torre, R., Zoričić, Z., , 2013.
  13. Internet Addiction, , Young, K., , 2004.
  14. Internet based interventions for the treatment of problem gambling, Toronto: Centre for Addiction and Mental Health, , Monaghan, S., Blaszczyinski, A., , 2009.
  15. Toward a consensus definition of pathological video-gamling: A systematic review of psychometric assessment tools, Clinical Phychology Review, , King, D.L., Haagsma, M.C., Delfabbro, P.H., Gradisar, M., Griffiths, M.D., , 2013.
  16. Pathological Video Game Use Among Youth Ages 8 to 18, , Gentile, D., , 2009.
3. semestar
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

5. semestar
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji I: Kockanje i druge bihevioralne ovisnosti