ERF
search
accessibility

Odabrane teme iz logopedije II: Multidisciplinarnost u pristupu oštećenjima sluha, jezika i govora

Šifra: 139703
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: prof. dr. sc. Draženka Blaži - Predavanja
doc. dr. sc. Iva Hrastinski - Predavanja
izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj predmeta je razvijanje specijalističkih kompetencija potrebnih za razumijevanje potrebe multidisciplinarnog pristupa
intervenciji u području teškoća slušanja, jezika i govora. Predmet je usmjeren na pružanje bazičnih teorijskih znanja o:
Prednostima multidisciplinarnog pristupa intervenciji u smislu kvalitete konačnih ishoda intervencijeza populaciju svih uzrasta s teškoćama slušanja, jezika i govora
Ulozi pojedinih stručnjaka u multidisciplinarnom timu i njihovom pojedinačnom doprinosu sinergijskom učinku timske intervencije.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će biti sposobni:
Objasniti multidisciplinarnu perspektivu na intervenciju u području teškoća slušanja, jezika i govora.
Opisati ulogu pojedinih stručnjaka u multidisciplinarnom timu odgovornom za intervenciju u području teškoća slušanja, jezika i govora.
Objasnitiprednosti suradnje s različitim stručnjacima u multidisciplinarnomtimukoji provodi intervenciju u području teškoća
slušanja, jezika i govorau smislu kvalitete konačnih ishoda intervencije.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Teme predavanja:
Multidisciplinaran pristup habilitaciji jezično-govorne komunikacije kod prirođenih i rano stečenih oštećenja sluha
Multidisciplinaran pristup rehabilitaciji osoba s oštećenjem sluha stečenim u odrasloj dobi
Multidisciplinaran pristup intervenciji kod osoba s oštećenjima mozga
Multidisciplinaran pristup intervenciji kod karniofacijalnih teškoća
Multidisciplinaran pristup procjeni poremećaja slušnog procesiranja
Multidisciplinaran pristup intervenciji kod osoba sa složenim komunikacijskim potrebama
Multidisciplinarnaprocjena teškoća rane komunikacije
Multidisciplinaran pristup poremećajima tečnosti govora
Multidisciplinaran pristup procjeni spremnosti djece za uključivanje u redovne predškolske i školske programe
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Prisutnost na nastavi bilježi se prilikom svakog predavanja i studentima donosi maksimalno 4 boda,
ako ne izostanu više od 3 puta. Studenti koji s predavanja izostanu više od 3 puta izostanke trebaju opravdati i gube po jedan bod za svaki sljedeći izostanak.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  2. Pokazati temeljne komunikacijske vještine, suradnju i timski rad.
  3. Explain ethical principles in speech-language pathology work/practice.
  4. Develop basic communication skills, collaboration and teamwork.
Literatura:
  1. Addressing qualified personnel shortages for children who are deaf or hard of hearing with an interdisciplinary service learning program., , Pakulski, L. A., Am J Audiol, 2011.
  2. Guiding principles and clinical applications for speech-language pathology practice in early intervention., , Paul, D., Roth, F. P., Lang Speech Hear Serv Sch., 2011.
  3. How experienced speech-language pathologists learn to work on teams., , Morrison, S. C, Lincoln, M. A, Reed, V. A., Int J Speech Lang Pathol., 2011.
  4. Collaborative consultation in natural environments: strategies to enhance family-centered supports and services., , Woods, J. J., Wilcox, M. J., Friedman, M., Murch, T., , 2011.
  5. Effective multidisciplinary working: the key to high-quality care., , Ndoro S., Br J Nurs., 2014.
  6. Comparison of language used and patterns of communication in interprofessional and multidisciplinary teams., , Sheehan, D., Robertson, L., Ormond, T., J Interprof Care., 2007.
  7. Effective Team Practices: Interprofessional Contributions to Communication Issues With a Parent's Perspective., , Cooper-Duffy, K., Eaker, K., Am J Speech Lang Pathol., 2017.
  8. Interprofessional Education: A Literature Review and Suggestions for Implementation With Older Adults., , Wallace, S. E., Manspeaker, S. A., Matthews, L., Perspectives of the ASHA Special Interest Groups., 2017.
  9. Perspectives of speech-language pathologists and audiologists on interprofessional collaboration., , Eaton, B., Regan, S., Canadian Journal of Speech-Language Pathology and Audiology., 2015.
4. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija

6. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Odabrane teme iz logopedije II: Multidisciplinarnost u pristupu oštećenjima sluha, jezika i govora