ERF
search
accessibility

Oštećenja vida

Šifra: 23461
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić
Izvođači: pred. Matea Luburić - Auditorne vježbe
Valentina Mašić Fabac, mag. rehab. educ. - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Objasniti fenomenologiju i uzroke nastanka oštećenja vida sljepoća i slabovidnost.
Objasniti posljedice oštećenja vida u svjetlu strukturnog pristup.
Objasniti karakteristike i razvoj pamćenja mišljenja i inteligencije osoba oštećena vida i komparirati ga u odnosu na osobe neoštećena vida.
Objasniti procese socijalne integracije osoba oštećena vida.
Objasniti položaj osoba oštećena vida tijekom povijesti.
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 do 10 ishoda učenja)
Poznavati karakteristike i specifičnosti razvoja osoba oštećena vida u odnosu na osobe neoštećena vida
Poznavati i uočavati implikacije oštećenja vida na funkcioniranje slijepih i slabovidnih osoba na različitim područjima i komparirati ga s osobama neoštećena vida
Uočavati posljedice oštećenja vida na području socijalne integracije i adaptacije
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Fenomenologija oštećenja vida (2P)
Etiologija oštećenja vida (2P)
Strukturni pristup osobama oštećena vida (2P)
Karakteristike ličnosti osoba oštećena vida (2P)
Kognitivni razvoj osoba oštećena vida (pamćenje, mišljenje, inteligencija) (2P)
Senzoričko perceptivni razvoj osoba oštećena vida (2P)
Motorički razvoj osoba oštećena vida (2P i 2V)
Adaptacija osoba oštećena vida (2P i 2V)
Adaptivni potencijal osoba oštećena vida (2P)
Socijalna integracije osoba oštećena vida (2P i 2V)
Teškoće socijalne integracije osoba oštećena vida (2P i 2V)
Odgojno obrazovna integracija osoba oštećena vida (2P i 2V)
Inkluzija osoba oštećena vida (2P i 2V)
Profesionalna integracija osoba oštećena vida (2P i 2V)
Položaj osoba oštećena vida tijekom povijesti (2P)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Referat do 20 bodova
predan treba biti pisan prema uputama za pisanje
rok predaje do usmenog ispita (prema dogovoru s nastavnikom)
Motivacija i sudjelovanje do 10 bodova
bodove će prikupiti oni studenti koji su se istaknuli aktivnošću i sposobnostima
Kolokvij do 20 bodova
kolokvij će se održati prema dogovoru s nastavnikom
Ispit (pismena provjera teoretskog znanja) do 50 bodova
održati će se u vrijeme ispitnih rokova objavljenih na oglasnoj ploči
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja
  3. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja
  4. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
  6. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  7. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Oštećenja vida, biopsihosocijalni aspekti, , Stančić V., Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  2. Stavovi učenika redovne škole bez oštećenja vida prema odgojno obrazovnoj integraciji učenika oštećena vida, , Sajković, M., Oberman, , 2010.
  3. Struktura stavova nastavnika redovne osnovne škole prema edukacijskoj integraciji učenika oštećena vida, , Oberman-Babić M., Runjić T., Znaor M., Joković, , 2000.
  4. Early childhood in Europe U, , Enquist J., Grawe, 1995.
  5. A Different Family Having a Visually Impaired Child and the Devel opments in a Family, , Bonamie E., Budapest, 1995.
  6. Tiflologija, Defektološki fakultet, , Dikić S., Univerzitet u Beogradu, Beograd, 1997.
2. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija

4. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija

6. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Oštećenja vida