ERF
search
accessibility

Neurolingvistika

Šifra: 39321
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Marijan Palmović
Izvođači: prof. dr. sc. Marijan Palmović - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Šifra: LPI-18
NEUROLINGVISTIKA
Opći podaci
Odsjek Logopedija Godina studija: III / semestar VI
Studijski program Logopedija
Nositelj predmeta prof. dr. sc. Melita Kovačević
Ustanova nositelja Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Suradnici na predmetu Prof. dr. sc. Marijan Palmović, doc. dr. sc. Jelena Kuvač
Status predmeta obvezni
Okvirni sadržaj predmeta

Predmet bi trebao pružiti osnovne spoznaje o neurolingvistici, upoznati studente s važnijim spoznajama i metodama neurolingvistike. Glavne bi cjeline bile:
- pojmovno i povijesno određenje neurolingvistike; njezin odnos s rubnim i srodnim područjima
- lateralizacija i lokalizacija jezično-govornih funkcija
- kulturni i obrazovni čimbenici u mozgovnoj organizaciji
- tipologija jezika i višejezičnost kao čimbenik mozgovne organizacije
- biološki čimbenici u biološkoj organizaciji
- temeljne spoznaje o mozgovnoj plastičnosti: plastičnost i jezična funkcija
- obilježja jezično-govorne obrade: obilježja i načela rada radne memorije
- temeljne metode i postupci u neurolingvistici
- temeljna načela i obilježja neurolingvističke dijagnostike

Svaka se tema obrađuje na 2-3 predavanja i na seminarima.

Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija
Generičke kompetencije: Transfer znanja iz drugih područja u područje neurolingvistike te sposobnost sinteze znanja u novu disciplinu.
Specifične kompetencije i znanja: Temeljna znanja o živčanoj podlozi jezične sposobnosti i poremećaja jezične sposobnosti.
ECTS - bodovi 4
Broj sati Pred.: 2 Sem.: 0 Vj.: 1 Ukupno sati: 45
Način polaganja ispita usmeni ispit pismeni ispit kolokvij
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak multimedija
Internet laboratorij demonstracije konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Ovladati osnovnim pojmovima neurolingvistike
  2. Upoznati se s i razumjeti mogućnosti i ograničenja neurolingvistike
  3. Raspraviti odnos neurolingvistike u odnosu na specifičnu kliničku populaciju u području jezika i govora
  4. Upoznati se s temeljnim metodama i metodološkim pristupima u neurolingvistici
  5. Razumjeti uloge neurolingvistike u rehabilitaciji jezika i govora
Literatura:
  1. , Banich, M. (2004): Cognitive Neuroscience and Neuropsychology. New York: Haughton Mifflin Comp. (poglavlje Language)
    Berko Gleason, J., Bernstein Ratner N. (1997): Psycholinguistics. Singapore: Wadsworth. (odabrana poglavlja), , , .
  2. , Aitchison, J. (1994): Word sin the Mind. Oxford: Blackwell. (odabrana poglavlja)
    Rains, G. D. (2001): Principles of Human Neuropsychology. Boston: McGraw Hill (odabrana poglavlja)
    Stemmer, B., Whitaker, H. A. (1998): Handbook of Neurolinguistics. New York: Academic Press. (odabrana poglavlja)
    Kvalifikacijski radovi
    Jelaska, Z., Kovačević, M., Anđel, M. (2002): Morphology and semantics - the basis of Croatian case. U: Voeikova, M., Dressler, W. U. (ur.): Pre- and Protomorphology : Early phases of Morphological Development in Nouns and Verbs. München : LINCOM Europa.
    Kovačević, M. (1997): Rani jezični razvoj: okvir za novu psiholingvističku teoriju. Suvremena lingvistika. 1-2 (1997) , 40-41; 137-153.
    Kovačević, M., Scholer, H., Ljubešić, M. (1997): Controlled sentence production in SLI children: German and Croatian studies. Amsterdam series in child language development. 6, 71; 99-115.
    Kovačević, M. (2000): Spoznaje perinatalne i prenatalne psihologije i njezina uloga u perinatalnoj medicini U: Kurjak, A., Stavljenić-Rukavina, A. (ur.): Prenatalna dijagnostika i terapija.Varaždinske Toplice: Tonimir.
    Kovačević, M. (2001): Thematic Issue: Early Communication and Language Development. Zbornik Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Zagreb: ERF.
    Kovačević, M. Kognitivne i metajezične sposobnosti U: Ljubešić, M. (ur.): Jezične teškoće školske djece. Zagreb: Školske novine.
    Kovačević, M. (2001): Rana komunikacija i jezični razvoj: interdisciplinarni pristup. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 37, 1; 1-8.
    Scholer, H., Ljubešić, M., Kovačević, M. (1998): Eine Stoerung, zwei Sprachen, verschieden Fehler? U: Scholer, H., Fromm, W., Kany, W., Scholer, H., Fromm, W. ; Kany, W. (ur.): Spezische Sprachentwicklungsstoerung und Sprachlernen. Heidelberg: Edition Schindele., , , .
6. semestar
Logopedija, 6. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Neurolingvistika