ERF
search
accessibility

Kognitivne strategije učenja

Šifra: 116790
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Cvitković
Izvođači: prof. dr. sc. Daniela Cvitković - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Kliničke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
SILABUS KOLEGIJA KOGNITIVNE STRATEGIJE UČENJA

Izborni kolegij/1.godina diplomskog studija studijskog smjera Rehabilitacija, modula Inkluzivna edukacija i rehabilitacija/zimski semestar

Satnica:predavanja 2 sata tjedno, vježbe 1 sat tjedno

Nositelj : izv.prof. dr.sc. Daniela Cvitković


Kompetencije: Razumijevanje kognitivnih strategija učenja
Primjena znanja o kognitivnim strategijama u radu s učenicima s teškoćama

Predavanja i dio vježbi održava se na fakultetu, a ostatak vježbi student odrađuje dajući podršku u učenju djetetu s kojim kontinuirano radi cijeli semestar. Na taj način student primjenjuje znanja o strategijama koja stječe na predavanjima izravno davajući podršku djetetu.

Ocjena

-ukupna ocjena kolegija uključuje:
- Aktivnost na nastavi
- Izvješće s vježbi
- Ocjena iz završnog usmenog ispita

Teme:
1. Definicija i određenje kognitivnih strategija učenja
2. Opće strategije učenja
3. Specifične strategije učenja
4. Motivacija, samopoimanje i primjena kognitivnih strategija učenja
Ishodi učenja:
  1. 1.Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju
  2. 5.Evaluating the effects of education and rehabilitation programs and procedures.
  3. 6.Modifying/changing education and rehabilitation programs and procedures depending on the evaluation results.
  4. 16.Interpreting and explaining research-based information about process of education and rehabilitation and support systems for children with disabilities and persons with disabilities to professional and general public.
  5. 18.Managing continuous professional and personal development.
  6. 4. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  7. 5. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  8. 6. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  9. 16. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  10. 18. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  11. 1.Implementing the education and rehabilitation assessment of the levels of motor, sensory, cognitive, emotional and social functioning of children, young people and adults with visual impairments, motor disorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning disabilities, attention deficit hyperactivity disorder and with autism spectrum disorder (ASD), multiple disabilities and other developmental and acquired disabilities in functioning of various etiology (hereinafter: children with disabilitie
  12. 4.Designing and implementing individualized, evidence based, education and rehabilitation programs and procedures to improve functional development (abilities, knowledge and skills) and quality of life of children with disabilities and persons with disabilities.
Literatura:
  1. Matematika bez suza:kako pomoći djetetu s teškoćama u učenju matematike, , M. C. Sharma, , 2001.
  2. Psihologija Pamćenja i Učenja, , P. Zarevski, Naklada Slap , Jastrebarsko, 2007.
  3. PROVE-ing what you know, , D. Scanlon, , 2002.
  4. Strategy Instruction for Students with Learning Disabilities, , Reid, R.; Lieneman, T.O., Hagaman, J.L., The Guilford Press, New York, London, 2013.
  5. Skripta:Kognitivne strategije učenja, , Daniela Cvitković, , .
  6. The Effects of a Strategic Writing Program for Students with and without Learning Disabilities in Inclusive Fifth-Grade Classes Learning Disabilities Research & Practice, , Y. N. Bui, J. B. Schumaker, D.D. Deshler, , 2006.
  7. Adolescents with Learning Disabilities as Writers:Are We Selling Them Short?, Learning Disabilities Research & Practice, , J. B. Schumaker, D.D. Deshler, , 2009.
  8. Relationship between peer feedback, cognitive and metacognitive strategies and achievement in networked peer assessment, British Journal of Educational Technology, , E.Zhi-Feng Liu , S. S. J. Lin, , 2007.
1. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kognitivne strategije učenja