ERF
search
accessibility

Kreativna terapija III

Šifra: 39433
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Brigita Vilč, mag. rehab. educ. - Seminar

doc. dr. sc. Damir Miholić - Auditorne vježbe
Brigita Vilč, mag. rehab. educ. - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
upoznavanje studenata s teorijskim okvirom i praktičnim mogućnostima primjene procesa kreativnosti, kao i umjetničkih medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.

Očekivani ishodi učenja:
- razumijevanje i mogućnost primijene elemenata likovnog izražavanja, dramskog izričaja, plesa i pokreta, te glazbe u razvijanju edukacijskih, rehabilitacijskih i komplementarno-terapijskih programa u kontekstu holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
- mogućnost odabira neke likovne, dramske, plesne i glazbene tehnike, planiranje i primjena u okviru edukacijskih, rehabilitacijskih i potporno-terapijskih programa
- mogućnost vrednovanja učinaka primijenjenih programa
- analiziranje znanstvene i stručne literaturu u području kreativnosti i art/ekspresivnih metoda
- razvijanje istraživačkih protokola u ovom području

Sadržaj predmeta:
1. Individualni i grupni pristup u programiranju tretmana
2. Diferencijalna dijagnostika egzistencijalne napetosti.
3. Analiza dosjea i ISO-sadržaj
4. Odabir problemskog područja i metode tretmana.
5. Interdisciplinarna komunikacija i klinički pristup
6. Struktura seansi u području art/ekspresivnih metoda
7. Uvod u seansu (zagrijavanje/warm up)
8. Razrada teme u terapiji - dinamika promjena
9. Terapijska katarza/uvid/integracija osobnog iskustva
10. Metode kliničke procjene
11. Koncipiranje protokola za terapiju i evaluaciju
12. Art/ekspresivne metode u edukacijsko-rehabilitacijskim programima
13. Kvalitativne metode istraživanja u ovom području
14. Kvantitativne metode istraživanja u ovom području
15. Koncipiranje istraživačkog protokola

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Polaganje ispita
- završni usmeni ispit nakon prezentiranog ili predanog seminara i obavljenih samostalnih i/ili grupnih zadataka.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  2. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  3. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  5. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  6. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  8. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem
  9. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
Literatura:
  1. Aspects of Using Expressive Arts-Therapies in Education and Rehabilitation, , Miholić D, Martinec R., , 2013.
  2. Guided Imagery as a Treatment Option for Fatigue, , Menzies V, Jallo N., , 2014.
  3. Creative and art/expressive therapy as complementary approach at the children's hospital hematology/oncology department: excerpts from case studies, , Miholić, D., Prstačić, M., Stepan, J., Nikolić, B., Vojnović, A., , 2011.
  4. Art/ekspresivne terapije i psihodinamika dijete, , Miholić, D., Prstačić, M., Martinec, R., , 2013.
  5. Expressive Therapies, , Malchiodi, C., USA, 2007.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kreativna terapija III