ERF
search
accessibility

Kreativna terapija I

Šifra: 198982
ECTS: 2.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznavanje studenata s teorijskim i praktičnim okvirom kreativne terapije, odnosno art/ekspresivnih metoda u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.

Ishodi učenja na razini predmeta
- razumijevanje uloge kreativnosti i umjetnosti u fizičkom, psihoemocionalnom, socijalnom i duhovnom razvoju osobe
- razumijevanje procesa kreativnosti i ulogu umjetničkih medija (likovno izražavanje, drama, ples i pokret, glazba...) u okviru edukacijsko-rehabilitacijskog i komplementarno-terapijskog i holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
- opisivanje različitih umjetničkih medija i aspekata tih medija u kontekstu kreativne, odnosno art/ekspresivnih terapija
- razumijevanje povezanost znanosti i umjetnosti u ovom području,
- razumijevanje modela interdisciplinarne komunikacije u kliničkom radu

Teme predavanja:
1. Uvod u kreativne terapije
2. Psihologija kreativnosti - teorijski modeli
3. Individualni i grupni pristup u terapiji
4. Struktura terapijske seanse
5. Simboličko izražavanje
6. Umjetnički mediji u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
7. Likovnost
8. Drama i psihodrama
9. Lutka u terapiji
10. Pokret i ples
11. Zvuk i glazba
12. Biblioterapija
13. Kombinacija umjetničkih medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
14. Evaluacija učinaka terapijskih programa
15. Istraživački rad u području kreativne terapije

Obveze i vrednovanje studenata:
Vrednovat će se aktivnosti studenta tijekom nastave, seminarski rad (koji je preduvjet za izlazak na ispit), a završna ocjena biti će oblikovana nakon usmenog ispita
Ishodi učenja:
  1. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  2. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  4. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
  5. Implementing education and rehabilitation programs and procedures in order to improve functional development (abilities, knowledge and skills), meet individual needs and achieve quality of life for children with disabilities and persons with disabilities under supervision.
  6. Evaluating education and rehabilitation programs and procedures under supervision
  7. Analyzing ethical challenges in the field and advocate professional and ethical principles
  8. Applying active learning and critical thinking skills
Literatura:
  1. Uvod u kreativnu terapiju., , Miholić, D, Interna skripta predmeta Kreativna terapija I, 2018.
  2. Terapijske mogućnosti drame. U "Art and Science in Life Potential Development / Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala", Proceedings of the International Symposium, M. Prstačić (ur.), , Krušić, V, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2002.
  3. Expressive Therapies, , Malchiodi. C.A, The Guilford Press, New York-London, 2005.
  4. Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. Vol.42/2, , Burić Sarapa, K., Katušić, A, , 2012.
  5. Biblioterapija u inkluzivnoj praksi. Dijete, vrtić, obitelj. No.75, , Skočić-Mihić, S, , 2014.
2. semestar
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kreativna terapija I