ERF
search
accessibility

Kreativna terapija I

Šifra: 23459
ECTS: 2.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
upoznavanje studenata s teorijskim i praktičnim okvirom kreativne terapije, odnosno art ekspresivnih metoda u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 do 10 ishoda učenja)
razumijevanje procesa kreativnosti i ulogu umjetničkih medija (likovno izražavanje, drama, ples i pokret, glazba...) u okviru edukacijsko rehabilitacijskog i komplementarno terapijskog i holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
razumijevanje uloge kreativnosti i umjetnosti u fizičkom, psihoemocionalnom, socijalnom i duhovnom razvoju osobe
razumijevanje teoretskog i praktičnog okvira za primjenu umjetničkih medija izražavanja u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
opisivanje različitih umjetničkih medija i aspekata tih medija u kontekstu kreativne, odnosno art ekspresivnih terapija
razumijevanje povezanost znanosti i umjetnosti u ovom području
razumijevanje modela interdisciplinarne komunikacije u kliničkom radu
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Uvod u kreativne terapije
Psihologija kreativnosti teorijski modeli
Psihoterapijski pravci teorijsko-povijesni okvir
Antropološke strukture imaginacije
Estetska dimenzija egzistencijalnog iskustva
Simboličko izražavanje
Rječnik simbola u umjetnosti
Umjetnički mediji u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
Dramski doživljaj kao antropološka kategorija
Pokret i ples u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
Zvuk i glazba u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
Likovnost u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji
Umjetnost i znanost u otkrivanju i podržavanju razvojnog potencijala života.
Dinamski pristup u terapiji (psihoanaliza, analitička psihologija)
Istraživački rad u ovom području
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Vrednovat će se aktivnosti studenta tijekom nastave, seminarski rad (koji je preduvjet za izlazak na ispit), a završna ocjena biti će oblikovana nakon usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  2. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  4. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Splav meduze, , Miholić, D., Vidmar M., Hanić A., Oxford, 2009.
  2. Terapijske mogućnosti drame, , Krušić, V., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2002.
  3. Cerebralna paraliza i Ex-Gen kreativna terapija, , Prstačić M., Edukacijskorehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2005.
  4. Posredni objekt u kreativnoj terapiji djeteta s malignim oboljenjem. Defektologija, , Prstačić, M., Martinec, R., Miščević, S., Ćepulić, M., Vol. 28, 1991.
  5. Dr. Julije Bajamonti - O medicini, rehabilitaciji, glazbi, pjesništvu i kulturi, , Breitenfeld D., ERF University of Zagreb, 2003.
  6. Spasimo djecu - Priručnik grupnih aktivnosti za pomoć djeci u stresu, , Ayalon, O., Školska knjiga, Zagreb, 1995.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kreativna terapija I