ERF
search
accessibility

Jezične teškoće dvojezične djece

Šifra: 87286
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
Izvođači: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Sadržaj kolegija realizirat će se u dva oblika nastave - predavanjima u kojima će se studentima predočiti temeljna znanja iz područja dvojezičnosti i njezinog odnosa s posebnim jezičnim teškoćama te seminarima na kojima će se studentima omogućiti ciljan i vođen rad na relevantnim i recentnim znanstvenim i stručnim tekstovima iz ovog područja. Poticati će se različiti vidovi interaktivnog rada sa studentima a sve u okviru nastave gdje je student u središtu procesa.
Dvojezičnost je izazovna za mnoge profesije, primjerice, za učitelje, pedagoge, pedijatre i srodne stručnjake. Ipak, posebna izazov predstavlja za logopede. Naime, istraživanja, posebno ona koja su vezana uz analizu pogrešaka, pokazuju da dvojezična djeca i jednojezična djeca s posebnim jezičnim poremećajem vežu brojne sličnosti u jezičnoj proizvodnji. Također, pokazalo se da dvojezična djeca kod koje se uočavaju simptomi posebnog jezičnog poremećaja srodne poteškoće pokazuju u oba jezika. Ovakva su istraživanja nametnula čitav niz pitanja ključan za određivanje obrazovnog procesa u dvojezičnim sredinama. Je li dvojezičnost prednost ili zapreka optimalnom razvoju? Kakva je jezična obrada dvojezične djece u odnosu na obradu djece s posebnim jezičnim teškoćama? Treba li djecu s posebnim jezičnim teškoćama izlagati drugom jeziku? Na ovom kolegiju studenti će steći znanja koja će im pomoći da kompetentno sudjeluju u raspravama o ovim i sličnim pitanjima, problemima i dilemama.

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
Studenti svoje obveze ispunjavaju redovitim sudjelovanjem u nastavi, seminarskim aktivnostima te pisanjem jednog kolokvija i završnog ispita. Svi studenti imaju i dodatnu mogucnost usmenog ispita.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. odabrani tekstovi, mijejaju se svake godine, , xx, , .
  2. selected relevant texts and research papers; it is updated regularly, , xx, , .
3. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Jezične teškoće dvojezične djece