ERF
search
accessibility

Jezične teškoće dvojezične djece

Šifra: 87286
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
Izvođači: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Sadržaj kolegija realizirat će se u dva oblika nastave - predavanjima u kojima će se studentima predočiti temeljna znanja iz područja dvojezičnosti i njezinog odnosa s posebnim jezičnim teškoćama te seminarima na kojima će se studentima omogućiti ciljan i vođen rad na relevantnim i recentnim znanstvenim i stručnim tekstovima iz ovog područja. Poticati će se različiti vidovi interaktivnog rada sa studentima a sve u okviru nastave gdje je student u središtu procesa.
Dvojezičnost je izazovna za mnoge profesije, primjerice, za učitelje, pedagoge, pedijatre i srodne stručnjake. Ipak, posebna izazov predstavlja za logopede. Naime, istraživanja, posebno ona koja su vezana uz analizu pogrešaka, pokazuju da dvojezična djeca i jednojezična djeca s posebnim jezičnim poremećajem vežu brojne sličnosti u jezičnoj proizvodnji. Također, pokazalo se da dvojezična djeca kod koje se uočavaju simptomi posebnog jezičnog poremećaja srodne poteškoće pokazuju u oba jezika. Ovakva su istraživanja nametnula čitav niz pitanja ključan za određivanje obrazovnog procesa u dvojezičnim sredinama. Je li dvojezičnost prednost ili zapreka optimalnom razvoju? Kakva je jezična obrada dvojezične djece u odnosu na obradu djece s posebnim jezičnim teškoćama? Treba li djecu s posebnim jezičnim teškoćama izlagati drugom jeziku? Na ovom kolegiju studenti će steći znanja koja će im pomoći da kompetentno sudjeluju u raspravama o ovim i sličnim pitanjima, problemima i dilemama.

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
Studenti svoje obveze ispunjavaju redovitim sudjelovanjem u nastavi, seminarskim aktivnostima te pisanjem jednog kolokvija i završnog ispita. Svi studenti imaju i dodatnu mogucnost usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Navesti i opisati temeljna obilježja jezičnih teškoća dvojezičnih govornika
  2. Upoznati se s nalazima istraživanja u drugim jezicima relevantnim za područje
  3. Razumjeti prednosti i slabe strane dvojezičnih govornika s jezičnim teškoćama
  4. Upoznati se s osnovama kliničkog rada s dvojezičnim govornicima s jezičnim teškoćama
  5. To report and to describe basic features of language impairments of bilingual speakers
  6. To familiarise themselves with recent research findings in other languages relevant for the field
  7. To understand advantages and disadvantages of bilingual speakers with language impairments
  8. To learn about clinical work with bilingual speakers with language impairments
Literatura:
  1. odabrani tekstovi, mijejaju se svake godine, , xx, , .
  2. selected relevant texts and research papers; it is updated regularly, , xx, , .
3. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Jezične teškoće dvojezične djece