ERF
search
accessibility

Jezični razvoj gluhih i nagluhih osoba

Šifra: 79960
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Iva Hrastinski
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi/kompetencije:
Predmet daje studentima temeljne spoznaje o teoriji i fenomenologiji jezičnoga razvoja osoba oštećena sluha. Cilj je ovoga predmeta da studenti steknu znanja o: istraživanjima jezičnoga razvoja gluhe i nagluhe djece u području rječnika, morfosintakse, čitanja i pisanja; o prednostima ranog usvajanja znakovnoga jezika. Na kraju položenog ispita student će moći razumjeti, definirati i odrediti temeljna obilježja jezičnog razvoja gluhe i nagluhe djece i odraslih osoba oštećena sluha. Student će moći primijeniti stečena znanja u rehabilitacijskim postupcima s djecom i odraslim osobama oštećena sluha.

Raspored i sadržaj:
1. tjedan: Posljedice oštećenja sluha na usvajanje jezika
2. tjedan: Istraživanja jezičnog razvoja - općenito
3. tjedan: Rječnik - aktivni i pasivni
4. tjedan: Kobašlić, K. Pribanić, Lj. (2010) PPVT
Organizacija leksičkoga znanja
5. tjedan: Prepisivanje teksta u gluhe djece
6. tjedan: Ponavljanje rečenica
7. tjedan: KOLOKVIJ
8. tjedan: Morfosintaksa i oštećenje sluha
9. tjedan: Hoiting, N., Slobin, D. I. (2002) SL i Sim com
10. tjedan: Spencer, P.E. (2004) Jezik i CI
11. tjedan: Habilitacija prije i poslije CI
12. tjedan: Jezične vještine nakon CI
13. tjedan: Poticanje jezičnih vještina
14. tjedan: KOLOKVIJ

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Način polaganja: dva pismena kolokvija, svaki nosi 50 bodova
Način ocjenjivanja:
91 - 100 bodova = izvrstan (5)
81 - 90 bodova = vrlo dobar (4)
71 - 80 bodova = dobar (3)
61 - 70 bodova = dovoljan (2)
Studentske obveze: Student je obavezan aktivno prisustvovati predavanjima (moguće izostati dva puta).
Ishodi učenja:
  1. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  2. Kritički prosuditi interdisciplinarne stručne i znanstvene sadržaje u svrhu primjene suvremenih spoznaja u području logopedije.
  3. Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
  4. Propose solutions in the field of communication, listening, language, speech and voice as well as reading, writing, eating and swallowing to people inside and outside the professional environment representing professional opinion.
  5. Critically evaluate interdisciplinary professional and scientific content for the purpose of applying modern knowledge in the field of speech-language pathology.
  6. Propose adjustments in the process of upbringing and education and participate in the development of a regular program with an individualized educational approach, as well as special curriculum for children with learning difficulties of various etiologies.
Literatura:
  1. What a deaf child needs to see: Advantages of a natural sign language over a sign system, , Hoiting, N., Slobin, D. I., , 2002.
  2. Language and literacy development of deaf and hard-of-hearing children: Successes and challenges. Developmental psychology,, , Lederberg, A. R., Schick, B., & Spencer, P. E., , 2013.
  3. Ponavljanje rečenica u djece oštećena sluha, , Pribanić, Lj., , 1998.
  4. Rana komunikacija i usvajanje jezika u prelingvalno gluhog djeteta, , Pribanić, Lj., , 2001.
  5. Receptivni rječnik u odraslih gluhih osoba, , Kobašlić, K., Pribanić, Lj., , .
  6. The development of American Sign Language and manually coded English systems. Oxford handbook of deaf studies, language, and education, , Schick, B., , 2003.
  7. ): Individual Differences in Language Performance after Cochlear Implantation at One to Three Years of Age: Child, Family, and Linguistic Factors. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, , Spencer, P. E., , 2004.
1. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija

3. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Jezični razvoj gluhih i nagluhih osoba