ERF
search
accessibility

Jezični razvoj gluhih i nagluhih osoba

Šifra: 79960
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Iva Hrastinski
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi/kompetencije:
Predmet daje studentima temeljne spoznaje o teoriji i fenomenologiji jezičnoga razvoja osoba oštećena sluha. Cilj je ovoga predmeta da studenti steknu znanja o: istraživanjima jezičnoga razvoja gluhe i nagluhe djece u području rječnika, morfosintakse, čitanja i pisanja; o prednostima ranog usvajanja znakovnoga jezika. Na kraju položenog ispita student će moći razumjeti, definirati i odrediti temeljna obilježja jezičnog razvoja gluhe i nagluhe djece i odraslih osoba oštećena sluha. Student će moći primijeniti stečena znanja u rehabilitacijskim postupcima s djecom i odraslim osobama oštećena sluha.

Raspored i sadržaj:
1. tjedan: Posljedice oštećenja sluha na usvajanje jezika
2. tjedan: Istraživanja jezičnog razvoja - općenito
3. tjedan: Rječnik - aktivni i pasivni
4. tjedan: Kobašlić, K. Pribanić, Lj. (2010) PPVT
Organizacija leksičkoga znanja
5. tjedan: Prepisivanje teksta u gluhe djece
6. tjedan: Ponavljanje rečenica
7. tjedan: KOLOKVIJ
8. tjedan: Morfosintaksa i oštećenje sluha
9. tjedan: Hoiting, N., Slobin, D. I. (2002) SL i Sim com
10. tjedan: Spencer, P.E. (2004) Jezik i CI
11. tjedan: Habilitacija prije i poslije CI
12. tjedan: Jezične vještine nakon CI
13. tjedan: Poticanje jezičnih vještina
14. tjedan: KOLOKVIJ

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Način polaganja: dva pismena kolokvija, svaki nosi 50 bodova
Način ocjenjivanja:
91 - 100 bodova = izvrstan (5)
81 - 90 bodova = vrlo dobar (4)
71 - 80 bodova = dobar (3)
61 - 70 bodova = dovoljan (2)
Studentske obveze: Student je obavezan aktivno prisustvovati predavanjima (moguće izostati dva puta).
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. What a deaf child needs to see: Advantages of a natural sign language over a sign system, , Hoiting, N., Slobin, D. I., , 2002.
  2. Language and literacy development of deaf and hard-of-hearing children: Successes and challenges. Developmental psychology,, , Lederberg, A. R., Schick, B., & Spencer, P. E., , 2013.
  3. Ponavljanje rečenica u djece oštećena sluha, , Pribanić, Lj., , 1998.
  4. Rana komunikacija i usvajanje jezika u prelingvalno gluhog djeteta, , Pribanić, Lj., , 2001.
  5. Receptivni rječnik u odraslih gluhih osoba, , Kobašlić, K., Pribanić, Lj., , .
  6. The development of American Sign Language and manually coded English systems. Oxford handbook of deaf studies, language, and education, , Schick, B., , 2003.
  7. ): Individual Differences in Language Performance after Cochlear Implantation at One to Three Years of Age: Child, Family, and Linguistic Factors. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, , Spencer, P. E., , 2004.
1. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija

3. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Jezični razvoj gluhih i nagluhih osoba