ERF
search
accessibility

Funkcionalna procjena osoba oštećena vida

Šifra: 39445
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Kliničke vježbe
Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Poučiti studente o najčešćim organskim uzorcima oštećenja vida i njihovoj povezanosti s funkcionalnim oštećenjem vida.
Osposobiti studente za korištenje različitih instrumenata i tehnika u procjeni osoba oštećena vida.
Osposobiti studente za izradu i provedbu programa rehabilitacije.

Očekivani ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi:
1. Usporediti različite sustave podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
2. Razlikovati metode znanstvenog istraživanja
3. Kreirati postupke za unapređenje procesa socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom na svim razinama ekoloških sustava
4. Konstruirati formalne i neformalne postupke procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
5. Modificirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s obzirom na njihov učinak
6. Kreirati postupke za izjednačavanje mogućnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
7. Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
8. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na etičkom kodeksu i načelu društvene korisnosti rezultata istraživanja
9. Protumačiti informacije, postupke i rješenja stručnoj i općoj populaciji
10. Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
11. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem
12. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskom području

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) detaljno:
Povezati neurobiologijske osnove razvoja i osnovne građe, razvoja i fiziologije oka s razvojem funkcionalnog vida.
Analizirati povezanost organskih oštećenja s funkcionalnim oštećenjem vida.
Zaključiti koji uzroci oštećenja vida mogu izazvati teža, a koji lakša odstupanja u vizualnom funkcioniranju.
Koristiti instrumente i tehnike u procjeni osoba oštećena vida.
Odabrati na osnovu procjene najbolju metodu rehabilitacije.
Napisati mišljenje s funkcionalne procjene.
Kreirati i provoditi program rehabilitacije .

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Vizualno funkcioniranje (postupci procjene, odabir instrumenata, uspješnost rehabilitacije)
2. Procjena funkcionalnog vida (terminologija, instrumentarij)
3. Postupci i zadaci procjene oštećena vida
4. Socijalne vještine osoba oštećena vida (odabir instrumenta - SSRS, aplikacija instrumenta, analiza rezultata, preporuka za rehabilitaciju)
5. Svakodnevne vještine osoba oštećena vida (odabir, primjena, interpretacija instrumenata)
6. Orijentacija i kretanje (odabir, primjena, interpretacija instrumenata)
7. Procjena uspješnosti integracije u redovni sustav odgoja i obrazovanja
8. Asistirajuće tehnologije
9. Lea testovi
10. Step by step
11. Testovi lateralizacije
12. Testovi za ispitivanje taktilne percepcije

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata:
biti će tijekom nastave i na završnom ispitu. Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, vrjednovanje praktičnog i eksperimentalnog rada te završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  3. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke.
  4. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu
Literatura:
  1. Simptomi oštećenja vida: kako prepoznati poteškoće kod djeteta, , Alimović S., , 2006.
  2. Learning Media Assessment, , Koenig, A.J.; Holbrook, M.C., , 1995.
  3. Tactual Profile, , Withagenetal, , .
  4. SocialSkills Rating System, , Gresham, F.M., Elliott, S.N., , 1990.
  5. Visualitemsintestsofintelligence for children, , , , .
  6. The assessment and rehabilitation of vision in infants, , Alimović S., , 2012.
  7. Psychoeducationalassessmentofstudentswho are visuallyimpairedorblind, , Bradley-Johnson, S., , 1994.
  8. Visualitemsintestsofintelligence for children, , Wyver, S.R., Markham, R., Hlavacek, S., , 1999.
  9. Assessmentofparenting: psychiatricandpsychologicalcontributions, , Reder, P., Lucey, C., , 1995.
  10. Intelligencetesting for visuallyimpaired, , Van derKolk, C.J., , 1977.
  11. Revisionandvalidationof a test for assessingthespatialconceptualabilitiesofvisuallyimpairedchildren, , Hill, E., Hill, M., , 1980.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Funkcionalna procjena osoba oštećena vida