ERF
search
accessibility

Dvojezičnost / višejezičnost

Šifra: 89941
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Gordana Hržica
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Gordana Hržica - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je ovog kolegija predstaviti studentima temeljne spoznaje o dvojezičnosti, prednosti dvojezičnosti, ali i predstaviti moguće izazove u jezičnom razvoju i procjeni dvojezične djece.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će biti sposobni:
opisati različite pristupe određivanja pojma jezik;
nabrojiti i opisati temeljne načine određivanja vrsta dvojezičnosti;
opisati karakteristike različitih vrsta dvojezičnih zajednica;
poznavati temeljne teorije dvojezične obrade;
poznavati utjecaj unutarjezičnih čimbenika na dvojezični razvoj;
poznavati utjecaj izvanjezičnih čimbenika na dvojezični razvoj;
poznavati prednosti i ograničenja dvojezičnog razvoja;
poznavati dvojezičnost unutar Hrvatske.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
1. termin
Doticaji s dvojezičnošću
2. termin
Dvojezičnost i definicija jezika
3. termin
Život i smrt jezika: jezične promjene u jednojezičnim i dvojezičnim zajednicama
4. termin
Izvanjezični utjecaji na dvojezičnost
5. termin
Dvojezična i višejezična komunikacija: jezični kodovi
6. termin
Jezik i kultura
7. termin
Izravni jezični kontakti dvaju jezika
8. termin
Razumijevanje i proizvodnja dvaju jezika
9. termin
Drugi jezik i vrijeme usvajanja
10. termin
Ujednačena dvojezičnost
11. termin
Prednosti i ograničenja dvojezičnog razvoja
12. termin
Podrška dvojezičnosti i višejezičnosti
13. termin
Dvojezičnost i višejezičnost u Hrvatskoj I
14. termin
Dvojezičnost i višejezičnost u Hrvatskoj II
15. termin
Završni ispit

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Provjere znanja (kronološkim redom) (ukupno 30 bodova):
aktivnosti e-učenja (rječnik) broj bodova: 10
završni ispit broj bodova: 20
Ishodi učenja:
  1. Opisati uredan komunikacijski i jezično-govorni razvoj te usvojenost predvještina i vještina čitanja i pisanja.
Literatura:
  1. Multiple Voices: An Introduction to Bilingualism, , Myers-Scotton, C., Oxford, 2004.
  2. Različitost dvojezičnih zajednica s obzirom na socioekonomski status članova zajednice, status jezika i okolinske utjecaje, , Hržica, G., Padovan, N., Kovačević, M., , 2011.
4. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija

6. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Dvojezičnost / višejezičnost