ERF
search
accessibility

Višestruke teškoće

Šifra: 39416
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab
Izvođači: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Detalji o predmetu:
Kolegij : Višestruke teškoće 2 0 2 (5 ECTS-a)
Studijski program- Inkluzivna edukacija i rehabilitacija , 2.godina diplomskog studija
Nositelj kolegija: Doc.dr.sc. Ana Wagner Jakab

Ciljevi predmeta:
Studente uputiti u značajke i specifičnosti funkcioniranja osoba s višestrukim teškoćama (definicijom, uzrocima, dodatnim teškoćama) . Upoznati studente s načinom, metodama i značajkama opservacije i procjene kao i izrade plana i programa te im omogućiti izradu istog uz pomoć mentora na vježbama. Potaknuti studente na promišljanje i iskustveno doživljavanje odnosa s osobama s višestrukim teškoćama i njihovim obiteljima. Potaknuti kod studenata promišljanje i potrebu za osobnim rastom i razvojem kroz odnos s osobama s višestrukim teškoćama. Upoznati studente s nekim značajkama metoda u radu s osobama s višestrukim kao i komplementarnim tehnikama. Uputiti studente u značajke procesa starenja, smrti osobe s višestrukim teškoćama i žalovanja u grupi.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Student će, nakon položenog kolegija, moći:
-definirati višestruke teškoće
- opisati specifičnosti i dodatne teškoće s kojima se osobe s višestrukim teškoćama suočavaju
- izraditi opservaciju
-razraditi područja, ciljeve i metode procjene, plana i programa te ih prilagoditi potrebama osoba s višestrukim teškoćama
- nabrojati i opisati optimalne uvjete (prostorne, vremenske, komunikacijske) u razgovoru s roditeljima ili odraslom osobom s višestrukim teškoćama
-nabrojati i opisati područja bitna kod uzimanja anamneze i u razgovoru s roditeljima
-prepoznati važne značajke konteksta (obitelj, škola) za osobe s višestrukim teškoćama
- opisati značajke nekih metoda u radu
-prepoznati važnost razvijanja odnosa s osobama s višestrukim teškoćama kroz taj odnos uvidjeti važnost osobnog mijenjanja, rasta i razvoja
-opisati značajke starenja, umiranja i gubitka osoba s višestrukim kao i procesa žalovanja i vlastite uloge u istom.

Sadržaj predmeta:
Definicija (mitovi i istine)
Uzroci
Dodatne teškoće
Opservacija i procjena
Plan i program
Intervju s roditeljima
Obitelj djece s višestrukim teškoćama
Inkluzivna škola i djeca s višestrukim teškoćama
Razvijanje odnosa s osobama s višestrukim teškoćama
Starenje i smrt
Primjeri nekih metoda rada s osobama s višestrukim teškoćama
Gluhosljepoća
Metode nastave:
predavanja (interaktivni rad, rad u grupama, igra uloga, iskustvene vježbe, dijade, trijade..etc.)
vježbe

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Način polaganja ispita: usmeni
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):
2-predavanja
2-vježbe
1-usmeni ispit
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Predavanja kao i vježbe obavezni su.
Tijekom nastave a naročito vježba vrednovati će se pripremljenost, prisustvovanje i aktivnost koja će pokazati do koje razine su studenti motivirani i zainteresirani za temu kolegija.
Na usmenom ispitu vrednovati će se generalizacija znanja, povezivanje prethodnih znanja i vještina stečenih u dosadašnjem studiju sa znanjima i vještinama stečenim kroz ovaj kolegij kao i povezivanje teorije i prakse, sposobnost kritičkog , kreativnog i fleksibilnog razmišljanja.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoj
  2. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji .
  3. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  5. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  6. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  7. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  8. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
Literatura:
  1. Odnos stručnjaka prema odraslim osobama s intelektualnim teškoćama u procesu suočavanja s gubitkom i tugovanja, diplomski rad, , Kraljić, A., erf, 2015.
  2. Doživljaj starenja osobe s intelektualnim teškoćama treće životne dobi, diplomski rad, , Sačer, K., erf, 2014.
  3. Uloga socijalne podrške u suočavanju sa stresom u jednoroditeljskim i dvoroditeljskim obiteljima djece s teškoćama, diplomski rad, , Tomica, M., erf, 2014.
  4. Postati čovjekom, , Vanier, J., Zagreb, 1998.
  5. Learning by doing together, , De Jong,C.G.A. Raemaekers,M.L.C., Zambone, A. M., , 2002.
  6. : IncludingstudentswithsevereMultipleDiabilitiesinTypicalClassrooms, , Downing, J.E, , 2008.
  7. SupportingchildrenwithMultipleDisabilitiesContinuumPublishing Group, , Mednick, M., England, 2007.
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija - INKLUZIJA i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Višestruke teškoće