ERF
search
accessibility

Uvod u znanstveni rad

Šifra: 39563
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić
Izvođači: doc. dr. sc. Dijana Jerković - Predavanja

Sonja Biglbauer, mag. psych. - Kliničke vježbe
doc. dr. sc. Dijana Jerković - Kliničke vježbe
izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Oblici nastave:
- predavanja (2 sata tjedno)
- vježbe (1 sat tjedno) - uvježbavanje elemenata usvojenih na predavanju, planiranje i osmišljavanje nacrta istraživanja te konstrukcija anketnog upitnika
- predavanje će se izvoditi jedanput tjedno, a vježbe u manjim grupama, svaka dva tjedna po dva sata

Očekivani ishod učenja:
Nakon odslušanog kolegija student/ica će moći:
- odabrati odgovarajuću metodu znanstvenog pristupa
- razumjeti važnost pojedinih faza znanstvenog istraživanja
- formulirati cilj, probleme i hipoteze
- konstruirati anketni upitnik
- planirati i provesti jednostavnija znanstvena istraživanja


Način ocjenjivanja i vrednovanje:
Redovitim dolaskom na nastavu (do 2 izostanka s predavanja i 1 izostanak s vježbi) i predajom domaće zadaće studenti/ce stječu pravo na potpis.
Tijekom semestra studenti/ce sakupljaju bodove na sljedeći način:
5 bodova - aktivnost na vježbama
5 bodova - domaća zadaća
5 bodova - završni rad
70 bodova - pismeni ispit

Aktivnost na nastavi
Na vježbama će se pratiti aktivnost studenata/ica. Rješavanje zadataka studenata/ica na vježbama bilježit će se te na taj način student/ica može sakupiti maksimalno 5 bodova.

Domaća zadaća
Tijekom semestra student/ica će dobiti domaću zadaću koju će trebati samostalno napraviti i predati u dogovorenom terminu. Pisanjem i predajom domaće zadaće moguće je sakupiti do 5 bodova.

Završni rad
Studenti tijekom semestra na vježbama konstruiraju anketni upitnik koji primjenjuju na uzorku ispitanika te unose prikupljene podatke i statistički ih obrađuju. Do kraja semestra studenti u manjim grupama trebaju izraditi poster prezentaciju koja će biti ocijenjena. Izradom poster prezentacije studenti mogu sakupiti do 5 bodova.

Pismeni ispit
Završnim ispitom student/ica može sakupiti do 70 bodova. Ukoliko student/ica nije zadovoljan/na konačnom ocjenom, može usmenim odgovaranjem pokušati popraviti ocjenu. Za prolaz na pismenom ispitu student/ica mora sakupiti 60% bodova (42 boda). Samo za studente koji prođu pismeni ispit (sakupe barem 42 boda) dodaju se bodovi drugih aktivnosti i formira se konačna ocjena. Ukoliko student/ica ima ukupan broj bodova na kolegiju viši od 47, ali s pismenog ispita manje od 42, nije položio/la ispit i ne može dobiti konačnu ocjenu u indeks.

Bodovi ostvareni kroz različite aktivnosti se zbrajaju te se na temelju toga formira konačna ocjena na sljedeći način:
77-85 = Izvrstan (5)
67-76 = Vrlo dobar (4)
57-66 = Dobar (3)
47-56 = Dovoljan (2)
.
Ishodi učenja:
  1. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  2. Razvijati nove i prilagoditi postojeće modele participacije korisnika u svim procesima koji ih se tiču, osim kad je to zakonski ograničeno
  3. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  4. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojeći
  5. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje 
  6. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
  7. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. Metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima, , Mejovšek, M., SLAP Jastrebarsko, 2008.
  2. Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, , Milas, G., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2005.
  3. Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: Kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje, , Tkalac Verčič, A., Sinčić Ćorić, D. i Pološki Vokić, N., Zagreb: M.E.P. d.o.o., 2010.
  4. Scale Development - Theory and Applications, , DeVillis, R.F., , 2003.
  5. Petzova statistika: Osnovne statističke metode za nematematičare, , Petz, B., Kolesarić, V. i Ivanec, D., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2012.
  6. The Research Methods Knowledge Base, , Trochim, W. i Donnelly, J., , 2006.
  7. The Research Methods Knowledge Base, , Trochim, W.M., , .
  8. Uvođenje u znanstveni rad u društvenim znanostima, , Vujević, M., Zagreb: Školska knjiga, 2002.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Uvod u znanstveni rad