ERF
search
accessibility

Socijalne vještine

Šifra: 87255
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: prof. dr. sc. Tina Runjić - Seminar

prof. dr. sc. Tina Runjić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s različitim teorijskim pristupima u području socijalnih vještina.
Poučiti ih o utjecaju različitih faktora i samog oštećenja vida na socijalno funkcioniranje slijepih i slabovidnih osoba te o važnosti usvajanja adekvatnih socijalnih ponašanja i vještina. Osposobiti studente za primjenu treninga socijalnih vještina kao i provođenje drugih rehabilitacijskih programa u svrhu unapređenja socijalne kompetencije osoba oštećena vida.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Definirati i objasniti procese socijalizacije.
Objasniti i razumjeti utjecaj oštećenja vida na socijalno funkcioniranje osoba oštećena vida.
Analizirati utjecaj različitih faktora na socijalno funkcioniranje osobe s oštećenjem vida.
Analizirati, planirati i realizirati različite mogućnosti podrške u području socijalizacije.
Primijeniti trening socijalnih vještina.
Planirati i provoditi edukacijsko-rehabilitacijski rad u svrhu unapređenja socijalne kompetencije.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Definicije i teorije socijalnih vještina
2. Socijalna kompetencija osoba oštećena vida
3. Socijalna ponašanja osoba oštećena vida
4. Socijalne vještine osoba oštećena vida
5. Poteškoće u području socijalnih vještina kod osoba oštećena vida
6. Rehabilitacijski programi poticanja socijalnih vještina za osobe oštećena vida

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave. Vrjednovanje seminarskog rada te završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  3. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  5. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  8. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  9. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  10. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  11. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. The Development of Social Skills by Blind and Visually Impaired Students, , Sacks, S. Z., Kekelis, L.S., Gaylord-Ross, R.J., , 1997.
  2. Teaching Social Skills to Students with Visual Impairments, , Sacks, S.Z., Wolffe, K.E., , 2006.
  3. Self-determination and young children, Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, , Brown, F., Cohen, S., , 1996.
  4. Assertive skills training for the blind. Journal of Visual Impairment & Blindness, , Everhart, G., Luzader, M., Tullos, S., , 1980.
  5. Blindness and childhood development, , Warren, D.H., , 1984.
  6. Komparativno ispitivanje anaptacije omladine oštećena vida, , Stančić, V., Tonković, F., Zovko, G., , 1969.
  7. Profesionalna integracija slijepih, , Stančić, V., Tonković, F., Zovko, G., , 1969.
  8. Narušenost socijalnog kontakta u slijepih, , Tonković, F., , 1965.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Socijalne vještine