ERF
search
accessibility

Socijalne vještine

Šifra: 87255
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: prof. dr. sc. Tina Runjić - Seminar

prof. dr. sc. Tina Runjić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s različitim teorijskim pristupima u području socijalnih vještina.
Poučiti ih o utjecaju različitih faktora i samog oštećenja vida na socijalno funkcioniranje slijepih i slabovidnih osoba te o važnosti usvajanja adekvatnih socijalnih ponašanja i vještina. Osposobiti studente za primjenu treninga socijalnih vještina kao i provođenje drugih rehabilitacijskih programa u svrhu unapređenja socijalne kompetencije osoba oštećena vida.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Definirati i objasniti procese socijalizacije.
Objasniti i razumjeti utjecaj oštećenja vida na socijalno funkcioniranje osoba oštećena vida.
Analizirati utjecaj različitih faktora na socijalno funkcioniranje osobe s oštećenjem vida.
Analizirati, planirati i realizirati različite mogućnosti podrške u području socijalizacije.
Primijeniti trening socijalnih vještina.
Planirati i provoditi edukacijsko-rehabilitacijski rad u svrhu unapređenja socijalne kompetencije.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Definicije i teorije socijalnih vještina
2. Socijalna kompetencija osoba oštećena vida
3. Socijalna ponašanja osoba oštećena vida
4. Socijalne vještine osoba oštećena vida
5. Poteškoće u području socijalnih vještina kod osoba oštećena vida
6. Rehabilitacijski programi poticanja socijalnih vještina za osobe oštećena vida

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave. Vrjednovanje seminarskog rada te završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. The Development of Social Skills by Blind and Visually Impaired Students, , Sacks, S. Z., Kekelis, L.S., Gaylord-Ross, R.J., , 1997.
  2. Teaching Social Skills to Students with Visual Impairments, , Sacks, S.Z., Wolffe, K.E., , 2006.
  3. Self-determination and young children, Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, , Brown, F., Cohen, S., , 1996.
  4. Assertive skills training for the blind. Journal of Visual Impairment & Blindness, , Everhart, G., Luzader, M., Tullos, S., , 1980.
  5. Blindness and childhood development, , Warren, D.H., , 1984.
  6. Komparativno ispitivanje anaptacije omladine oštećena vida, , Stančić, V., Tonković, F., Zovko, G., , 1969.
  7. Profesionalna integracija slijepih, , Stančić, V., Tonković, F., Zovko, G., , 1969.
  8. Narušenost socijalnog kontakta u slijepih, , Tonković, F., , 1965.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Socijalne vještine