ERF
search
accessibility

Senzorna integracija

Šifra: 39359
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak
Izvođači: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
SENZORNA INTEGRACIJA
Opći podaci
Odsjek Odsjek za inkluzivnu
edukaciju i rehabilitaciju Godina studija: I
Studijski program Inkluzivna edukacija i rehabilitacija
Nositelj predmeta Prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak
Ustanova nositelja Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Suradnici na predmetu
Status predmeta izborni
Okvirni sadržaj predmeta
Definiranje pojma senzorne integracije
Sedam senzornih sustava
Specijalizacija mozgovnih hemisfera, desne i lijeve strane tijela
Senzorno integrirana percepcija kao preduvjet koncentracije, organizacije, samokontrole, samopouzdanja, akademskih vještina, apstraktnog mišljenja i rezoniranja
Senzorna integracija kao preduvjet uspješnog učenja
Procjena stupnja senzorne integracije (objektivnim mjernim instrumentom)
Primjer programa stimulacije senzorne integracije
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija
Prepoznavanje i razumijevanje simptoma loše senzorne integracije;
donošenje objektivne i standardizirane procjene;
izrada programa senzorne stimulacije za pojedina senzorna područja;
odabir efikasnog oblika intervencije.
ECTS - bodovi 3
Broj sati Pred.: 1 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati: 45
Način polaganja ispita usmeni ispit
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak
demonstracije konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju
  2. Evaluating the effects of education and rehabilitation programs and procedures.
  3. Modifying/changing education and rehabilitation programs and procedures depending on the evaluation results.
  4. Interpreting and explaining research-based information about process of education and rehabilitation and support systems for children with disabilities and persons with disabilities to professional and general public.
  5. Managing continuous professional and personal development.
  6. Using skills that are required for formal and independent advancement in the field of Education and Rehabilitation and related professional fields.
  7. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  8. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  9. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  10. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  11. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  12. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima.
  13. Implementing the education and rehabilitation assessment of the levels of motor, sensory, cognitive, emotional and social functioning of children, young people and adults with visual impairments, motor disorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning disabilities, attention deficit hyperactivity disorder and with autism spectrum disorder (ASD), multiple disabilities and other developmental and acquired disabilities in functioning of various etiology (hereinafter: children with disabilities
  14. Designing and implementing individualized, evidence based, education and rehabilitation programs and procedures to improve functional development (abilities, knowledge and skills) and quality of life of children with disabilities and persons with disabilities.
Literatura:
  1. Sensory integration and the child. Los Angeles, , Ayres, A.,J, , 1979.
  2. The efficacy of sensory integration procedures. Sensory Integration Quarterly Newsletter, , cermak, S., A., Henderson, , .
  3. Screening for Sensory Integration Disfunction. Caught Two, But One Got Away, , Kranowitz, C., S, , 1998.
  4. Sensory Integration and Its Effects on Young Children, , Ramirez, J, , 1998.
  5. Improving Maladaptive Behaviours Using Sensory Integration Techniques, , Shuman, T, , 1996.
  6. Senzorička integracija-procjena i tretman. Autizam-časopis za autizam i razvojne poremećaje, , Gudelj, T, , 2004.
  7. The Use of Snozelen as Multisensory Stimulation with People with Intellectual Disabilities, , Hogg, J.,Cavet, J., Lambe, L., Smeddle, M., , 2001.
  8. Sensory Assessment for Children and Youth with Autism Spectrum Disorders, , , , .
  9. Orijentacija I kretanje slijepih- drvoredi kao orijentiri, , Runjić, T., Fulgosi-Masnjak, R., Mlinarić, , .
  10. Senzorna integracija i ADHD sindrom, , Fulgosi-Masnjak, , .
  11. Through the Lens of sensory integration: A Different way of Analyzing Challenging Behavior, , Barkey, S, , 2001.
  12. Primjena programa senzorne integracije u radu s djetetom s autizmom, , Gudelj, T.:, , 2002.
  13. Multiple Pathways to Self: A Multisensory Art Experience, , jensen, S, , 1997.
  14. Using Sensory Integration Strategies To Improve Handwriting, , , , .
  15. Relationship Patterns between Central Auditory Processing Disorders and Language Disorders, Learning Disabilities and Sensory Integration Dysfunction, , , , .
  16. Effects of Early Sensory Stimulation on the Premature Infant as measured by the Bayley Scales of Infant Development, , , , 1983.
  17. Senzorna integracija, , Fulgosi-Masnjak, , 2004.
  18. Multisenzorični vrt, , Fulgosi-Masnjak, R., Runjić,T., Mlinarić,, , 2003.
1. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Senzorna integracija