ERF
search
accessibility

Psihologija

Šifra: 116589
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sanja Šimleša
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sanja Šimleša - Seminar

izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj kolegija je osposobiti studenta za razumijevanje temeljnih psihičkih procesa i
razvojnih promjena, te poremećaja u kognitivnoj i sociokognitivnoj, emocionalnoj,
društvenoj i motivacijskoj domeni. Poznavanje razvojnih procesa i razvojnih promjena
je osnova na kojoj će se temeljiti razumijevanje ljudskog ponašanja i odstupanja koja
su važna za razumijevanje govorno-jezičnih poremećaja i rad logopeda.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati osnovne razvojne procese koji su u podlozi ljudskog ponašanja (učenje, pamćenje, mišljenje i inteligencija, emocije, motivacija, socijalni razvoj)
Opisati povezanosti među različitim domenama razvoja
Objasniti odnos okoline i učenja u razvoju kognitivnih i socijalnih sposobnosti
Primjeniti psihološke spoznaje u definiranju čimbenika urednog i narušenog jezično-govornog i komunikacijskog razvoja
Razlikovati i suvereno primijenjivati psihološko stručno nazivlje
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Tematske cjeline predavanja i vježbi:
Uvod i gledište u razvojnu psihologiju
Teorije razvoja
Metode istraživanja i etički aspekti u razvojnoj psihologiji
Kognitivni razvoj (pristup obrade informacija, pamćenje u ranom djetinjstvu)
Kognitivni razvoj (pamćenje u starije djece)
Kognitivni razvoj (predočavanje i rješavanje problema, školske sposobnosti, kognitivna promjena)
Inteligencija
Razvoj percepcije i pažnje
Rani socijalni i emocionalni razvoj
Temperament
Razvoj privrženosti
Razvoj pojma o sebi
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Provjera znanja se obavlja kontinuirano kolokvijima (2 kolokvija) na kojima student dobiva određen broj bodova koji se akumuliraju te čine 90 posto ukupne ocjene,
Studentski seminari se ocjenjuju bodovima 1-10 te čine 10 posto ukupne ocjene.
Ukoliko na temelju kolokvija i seminara student dobije zadovoljavajuću ocjenu, ne izlazi na završni ispit.
Ishodi učenja:
  1. Opisati osnovne razvojne procese koji su u podlozi ljudskog ponašanja.
Literatura:
  1. Dječja psihologija, , Vasta, R., Haith, M. M., Miller, S. A., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1998.
  2. Psihologija cjeloživotnog obrazovanja, , Berk, L.E., Zagreb: Naklada Slap, 2008.
  3. Struktura i priroda inteligencije, , Zarevski, P., Zagreb: Naklada Slap, 2000.
  4. Kognitivna psihologija, , Sternberg, R. J., Jastrebarsko:Naklada Slap, 2005.
  5. Znanstvenik u kolijevci, , Gopnik, A., Meltzoff, A. N. i Kuhl, P. K., Zagreb, 2003.
  6. Vaše kompetentno dijete, , J Juul, J., Zagreb: Educa, 1996.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Psihologija