ERF
search
accessibility

Poremećaji glasa I

Šifra: 144652
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Seminar
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Seminar

mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Predavanja

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Kliničke vježbe
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Predmet daje osnovna teorijska znanja o poremećajima glasa različite etiologije te praktična znanja o prevenciji poremećaja glasa.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati uzroke i rizične čimbenike za nastanak odstupanja u glasu.
Usporediti poremećaje glasa različite etiologije.
Provesti probir u području glasa.
Primijeniti različite akustičke metode mjerenja glasa i govora.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Što je vokologija?
Normalan vs. Poremećen glas.
Funkcionalni poremećaji glasa.
Organski poremećaji glasa.
Poremećaji glasa kod djece.
Poremećaji glasa kod starijih osoba.
Poremećaji glasa u različitim specifičnim skupinama.
Kolokvij.
Prevencija poremećaja glasa.
Poremećaj glasa kod laringektomiranih osoba.
Poremećaj glasa kod vokalnih profesionalaca.
Kvaliteta života kod osoba s poremećajem glasa.
Terapija poremećaja glasa.
Poremećaj rezonancije.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati uzroke i rizične čimbenike za nastanak odstupanja u glasu.
Usporediti poremećaje glasa različite etiologije.
Provesti probir u području glasa.
Primijeniti različite akustičke metode mjerenja glasa i govora.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  3. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Provesti probir u području slušanja, komunikacije, jezika, glasa, govora, čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja.
  5. Primijeniti različite akustičke metode mjerenja glasa i govora.
Literatura:
  1. The Voice and Voice Therapy. 6th edition, Pearson Allyn and Beacon, Manual of Voice Treatment, Boone, D. R. i McFarlane, S. C., , 2000.
  2. Vocology. The Science and Practice of Voice Habilitation, , Titze, I. R. i Verdolini Abott, K., , 2012.
  3. The Source for Childrens Voice Disorders. LinguiSystems, , Swigert, N.B., , 2005.
  4. Manual of Voice Treatment, , Andrews, M.L., , 1999.
  5. Effects of Family Therapy on Childrens Voices. Journal of Voice, , Nienkerke-Springer i sur, , 2005.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji glasa I