ERF
search
accessibility

Programi i metode rada sa slijepim osobama

Šifra: 39505
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: Vlatka Anić , pred. - Predavanja

Vlatka Anić , pred. - Kliničke vježbe
Matea Kasun Luburić , pred. - Kliničke vježbe
Valentina Mašić Fabac , mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Kliničke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Upoznati studente o karakteristikama populacije slijepih osoba te o potrebama koje izviru iz specifičnosti njihovih obilježja.
Poučiti studente o značajkama različitih rehabilitacijskih programa koji se provode s populacijom slijepih osoba.
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
Poznavanje osnovnih pojmova i koncepata vezanih uz oštećenje vida.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati i razumjeti implikacije oštećenja vida na cjelokupno funkcioniranje osobe.
Nabrojiti i opisati rehabilitacijske programe u području oštećenja vida.
Navesti i primijeniti metode za poučavanje slijepih osoba.
Razumjeti i analizirati proces inkluzivne edukacije za slijepu djecu.
Objasniti i analizirati povezanost različitih oblika i modela podrške slijepim osobama.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Obilježja populacije slijepih osoba
Potrebe slijepih osoba opće i specifične
Rehabilitacija slijepih osoba značajke, važnost, faktori uspješnosti
Gubitak vida u kasnijoj životnoj dobi reakcije, modeli psihološke prilagodbe, utjecaj na svakodnevno funkcioniranje osobe
Specifičnosti rehabilitacijskih programa s obzirom na individualne karakteristike pojedinca (30 V)
Kolokviji
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za grupni rad i rad u parovima,
čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati.
Studenti su tijekom semestra dužni prezentirati svoje radove u paru i sudjelovati u grupnim raspravama.
Tijekom nastave održat će se 3 pismena kolokvija kroz koja je moguće položiti ispit.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Foundations of Education, , Holbrook, M.C., Koenig, A.J., AFB Press, 2000.
  2. The Lighthouse Handbook on Vision Impairment and vision Rehabilitation, , Silverstone, B., Lang. M.A., Rosenthal, B.P., Faye, E.E., Oxford University Press, 2000.
  3. Itinerant Teaching, , Olmstead, J.E., AFB Press, 2005.
  4. Revision and validation of a tests for assessing the spatial conceptual abilities of visual impaired children, , Hill, E., Hill, M., , 1980.
  5. Visual impairment access to education for children and young people, David Fulton Publishers, , Kirkwood, R., McCall, S., London, 1999.
  6. Neki faktori uspješnosti integracije slijepih osoba, , Stančić, V., Tonković, F, Zovko, G., , 1970.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programi i metode rada sa slijepim osobama