ERF
search
accessibility

Programi i metode rada sa slijepim osobama

Šifra: 39505
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: pred. Vlatka Anić - Kliničke vježbe
pred. Matea Luburić - Kliničke vježbe
Valentina Mašić Fabac, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Upoznati studente o karakteristikama populacije slijepih osoba te o potrebama koje izviru iz specifičnosti njihovih obilježja.
Poučiti studente o značajkama različitih rehabilitacijskih programa koji se provode s populacijom slijepih osoba.
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
Poznavanje osnovnih pojmova i koncepata vezanih uz oštećenje vida.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Opisati i razumjeti implikacije oštećenja vida na cjelokupno funkcioniranje osobe.
Nabrojiti i opisati rehabilitacijske programe u području oštećenja vida.
Navesti i primijeniti metode za poučavanje slijepih osoba.
Razumjeti i analizirati proces inkluzivne edukacije za slijepu djecu.
Objasniti i analizirati povezanost različitih oblika i modela podrške slijepim osobama.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Obilježja populacije slijepih osoba
Potrebe slijepih osoba opće i specifične
Rehabilitacija slijepih osoba značajke, važnost, faktori uspješnosti
Gubitak vida u kasnijoj životnoj dobi reakcije, modeli psihološke prilagodbe, utjecaj na svakodnevno funkcioniranje osobe
Specifičnosti rehabilitacijskih programa s obzirom na individualne karakteristike pojedinca (30 V)
Kolokviji
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za grupni rad i rad u parovima,
čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati.
Studenti su tijekom semestra dužni prezentirati svoje radove u paru i sudjelovati u grupnim raspravama.
Tijekom nastave održat će se 3 pismena kolokvija kroz koja je moguće položiti ispit.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom)
  2. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije
  5. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  6. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
  7. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
  8. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  9. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  10. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  11. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.)
  12. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  13. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  14. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  15. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Foundations of Education, , Holbrook, M.C., Koenig, A.J., AFB Press, 2000.
  2. The Lighthouse Handbook on Vision Impairment and vision Rehabilitation, , Silverstone, B., Lang. M.A., Rosenthal, B.P., Faye, E.E., Oxford University Press, 2000.
  3. Itinerant Teaching, , Olmstead, J.E., AFB Press, 2005.
  4. Revision and validation of a tests for assessing the spatial conceptual abilities of visual impaired children, , Hill, E., Hill, M., , 1980.
  5. Visual impairment access to education for children and young people, David Fulton Publishers, , Kirkwood, R., McCall, S., London, 1999.
  6. Neki faktori uspješnosti integracije slijepih osoba, , Stančić, V., Tonković, F, Zovko, G., , 1970.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programi i metode rada sa slijepim osobama