ERF
search
accessibility

Psiho-socijalne implikacije oštećenja vida

Šifra: 39442
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić - Seminar

izv. prof. dr. sc. Ante Bilić Prcić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Kompetencije, znanja i vještine
Predmet ima zadatak upoznati studente s psihosocijalnim implikacijama oštećenja vida,
kako bi ih se osposobilo da znaju pružiti osobama oštećena vida suport pri razvoju pozitivne samopoercepcije.
Također se želi povećati razumijevanje i poznavanje posljedica oštećenja vida kako bi studenti mogli uspješnije djelovati na socijalnu inkluziju tih osoba u okolinu osoba bez oštećenja vida.Implikacije, osnove.

Sadržaj predmeta
:
-istraživanja reakcija osoba oštećena vida na dijagnozu sljepoće i slabovidnosti
-stavovi okoline bez oštećenja vida kao otežavajući faktor prilagođavanja osoba oštećena
vida
-percepcija stavova okoline od strane osoba oštećena vida i razvoj njena self ?koncepta
-studije reakcija okoline prema osobama oštećena vida
-studije reakcija članova obitelji na oštećenje vida svojeg člana
-istraživanja reakcija suučenika u razredu, suradnika na poslu, stavova prema osobama oštećena vida u uvjetima integracije i inkluzije
-psihosocijalne potrebe djece i odraslih osoba oštećena vida i način njihova zadovoljavanju
(profesionalne, socijalne, kulturne, komunikacijske)
-razvoj ličnosti i teškoće u razvoju ličnosti
-kognitivni razvoj osoba oštećena vida

Teme

1. Istraživanja razvoja ličnosti osoba oštećena vida
2. Razvoj self-koncepta osoba oštećena vida (studije)
3. Teškoće u razvoju selfa osoba oštećena vida
4. Neurotizam kao crta ličnosti osoba oštećena vida
5. Studije neurotizma osoba oštećena vida
6. Istraživanja reakcija okoline na osobu oštećena vida
7. Studije reakcija obitelji na oštećenje svojega člana s oštećenjem vida
8. Istraživanja reakcija osoba oštećena vida na oštećenje stečeno tijekom života
9. Istraživanja motoričkog razvoja osoba oštećena vida
10. Studije kognitivnog razvoja osoba oštećena vida
11. Nepoželjna ponašanja osoba oštećena vida
12. Studije agresivnosti osoba oštećena vida
13. Studije hiperaktivnosti osoba oštećena vida
14. Reakcije okoline na osobe oštećena vida u uvjetima odgojno-obrazovne integracije i inkluzije
15. Istraživanja okoline bez oštećenja vida prema osobama oštećena vida u uvjetima odgojno-obrazovne integracije


Ciljevi
detaljno:
1. Objasniti razvoj i karakteristike ličnosti osoba oštećena vida
2. Objasniti teškoće u razvoju selfa u osoba oštećena vida
3. Objasniti kognitivni razvoj osoba oštećena vida
4. Objasniti nepoželjna ponašanja osoba oštećena vida
5. Objasniti reakcije okoline na osobe oštećena vida u uvjetima odgojno-obrazovne integracije i inkluzije

Očekivani ishodi
učenja:
Studenti će:

1. Poznavati razvoj i karakteristike ličnosti osoba oštećena vida
2. Upoznati kognitivni razvoj osoba oštećena vida
3. Razumjeti reakcije okoline na osobe oštećena vida u uvjetima odgojno-obrazovne integracije i inkluzije

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
-minimalni broj bodova za prolaz na predmetu: 60

-maksimalni broj bodova: 100
1. Seminar; do 30 bodova
-predan treba biti pisan prema uputama za pisanje seminara
-seminarski rad je obvezan te se mora predati ako uvjet za pristup pismenom ispitu
-rok predaje do pismenog ispita (prema dogovoru s nastavnikom)

2. Motivacija i sudjelovanje; do 10 bodova
-bodove će prikupiti oni studenti koji su se istaknuli aktivnošću i sposobnostima
3. Kolokvij; do 20 bodova
-kolokvij će se održati prema dogovoru s nastavnikom
4. Ispit (pismena provjera teoretskog znanja); do 40 bodova
- održati će se u vrijeme ispitnih rokova objavljenih na oglasnoj ploči
Bodovi:
60-70 dovoljan (2)
70-80 dobar (3)
80-90 vrlo dobar (4)
90-100 odličan (5).
Ishodi učenja:
  1. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  2. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  3. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  4. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  6. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke
  7. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu
  8. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
Literatura:
  1. Oštećenja vida, biopsihosocijalni aspekti, Oštećenja vida, biopsihosocijalni aspekti, Stančić V., Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  2. Foundations of education, , Holbrook, M. C., Koenig, A.J.,, , 2007.
  3. Psychosocial development among adolescents with visual impairment, Handbook of Psychosocial Characteristics of Exceptional Children, , Rogow, S, , 1997.
  4. Psychosocial development among adolescents with visual impairment, , Huurre, T, , .
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Psiho-socijalne implikacije oštećenja vida