ERF
search
accessibility

Oštećenja vida s dodatnim utjecajnim teškoćama

Šifra: 39460
ECTS: 6.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Seminar
Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Seminar

izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Kliničke vježbe
Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente sa složenom utjecajem dodatnih oštećenja na osobu s oštećenjem vida.
Razviti sposobnosti opservacije i procjene osoba s oštećenjem vida i dodatnim teškoćama.
Osposobiti studente za samostalno osmišljavanje rehabilitacijskih ciljeva, kreiranje programa podrške i programa rada za djecu i odrasle s oštećenjem vida i dodatnim teškoćama.

Očekivani ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi:
1. Preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s ciljem individualizacije u pristupu
2. Usporediti različite sustave podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
3. Kreirati postupke za unapređenje procesa socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom na svim razinama ekoloških sustava
4. Konstruirati formalne i neformalne postupke procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
5. Modificirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke s obzirom na njihov učinak
6. Kreirati postupke za izjednačavanje mogućnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
7. Dizajnirati edukacijsko-rehabilitacijske postupke primjerene zadovoljavanju potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
8. Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
9. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na etičkom kodeksu i načelu društvene korisnosti rezultata istraživanja
10. Preporučiti načine postupanja u izvanrednim edukacijskim i rehabilitacijskim okolnostima
11. Protumačiti informacije, postupke i rješenja stručnoj i općoj populaciji
12. Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
13. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem
14. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskom području

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta detaljno (4-10 ishoda učenja) :
Objasniti razliku između oštećenja vida s dodatnim utjecajnim teškoćama i pojma višestruke teškoće.
Izdvojiti specifične vještine i znanja potrebna za rad s osobama oštećena vida s dodatnim teškoćama.
Kreirati program koji će osobi s oštećenjem vida s dodatnim utjecajnim teškoćama omogućiti uključivanje u zajednicu.
Osmisliti edukacijsko-rehabilitacijski rad s osobama s oštećenjem vida s dodatnim teškoćama.
Evaluirati korist upotrebe pojedinih metoda i tehnika u radu s osobama oštećena vida koje imaju i dodatne utjecajne teškoće.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1.Opći pojmovi oštećenja vida s dodatnim utjecajnim teškoćama
2.Opservacija i procjena osoba s oštećenjem vida i dodatnim utjecajnim teškoćama
3.Procjena i prilagodba okoline
4.Komunikacija osoba s oštećenjem vida i dodatnim teškoćama
5.Cerebralno oštećenje vida
6.Aktivno učenje i model 5 koraka
7.Planiranje aktivnosti u radu s osobama s MDVI
8.Asistivna tehnologija

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata:
biti će tijekom nastave i na završnom ispitu. Vrednovat će se aktivnost u diskusijama tijekom predavanja, vježbi i seminara.
Ocjenjivat će se praktični rad studenta u direktnom radu.
Ocjenjivat će se samostalno napisano mišljenje i edukacijsko rehabilitacijski plan podrške i aktivnosti.
Pismenim kolokvijem će se provjeravati teorijsko znanje studenta.
Usmenim ispitom će se provjeravati i ocjenjivati teorijsko znanje, povezivanje znanja ovog sa drugim kolegijima, sposobnost praktičnog zaključivanja na osnovu teorijskih spoznaja, kritičko promišljanje o temama kolegija, sposobnost izražavanja.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  3. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
Literatura:
  1. VisualImpairments in Childrenwith Cerebral Palsy, , Alimović S., , 2012.
  2. Anactivity basedapproach to educationofstudents with severeandprofoundmental disabilities.in: Van dervalle, , Amaral, I., Ferreira, J., , 2011.
  3. Communicationand Severe Disabilities.In: Van derValle, Vargancsik, , Amaral, I., Ferreira, J., , 2011.
  4. Orientationandmobility for theblindmultiplyhandicappedyoungchild, , Harley, R.K., Long, R.G., Merbler, J.B., Wood, T.A., , 1989.
  5. Interactionandplay, , Matthews, J., , 1994.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Oštećenja vida s dodatnim utjecajnim teškoćama