ERF
search
accessibility

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji II: Socijalnopedagoški pristup temeljen na znanjima o traumi

Šifra: 255211
ECTS: 2.0
Nositelji: prof. dr. sc. Irma Kovčo Vukadin
izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija:
Osposobiti studente za razumijevanje traume (vrste i razine) te učinaka traume na pojedinca, obitelji, grupe i zajednice, kao i čimbenika koji moderiraju te učinke. Osim toga, cilj predmeta je upoznavanje studenata sa suvremenim konceptom pristupa temeljenog na znanjima o traumi (eng. trauma-informed approach) i njegovom primjenom u socijalnopedagoškom radu.

Nakon odslušanog kolegija studenti će moći:
- definirati vrste i razine trauma,
- nabrojati i objasniti aktualna teoretska razumijevanja odgovora na traumu,
- nabrojati učinke traume na pojedinca, obitelji, grupe, zajednice,
- poznavati temeljne podatke o zastupljenosti traume kod različitih dobnih skupina,
- demonstrirati znanje o konceptu otpornosti,
- demonstrirati znanje o konceptu posttraumatskog rasta,
- objasniti učinak traume na pomagače kroz sekundarnu traumatizaciju i vikarijsku traumu,
- objasniti koncept pristupa temeljenog na znanjima o traumi i temeljne elemente tog koncepta na organizacijskoj i individualnoj razini,
- reflektirati o sadržaju i procesu učenja te povezivati s vlastitim iskustvima.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Sigurna mjesta i nesmetan razvoj djece. Integriranje praksi temeljenih na znanjima o traumi u sustav alternativne skrbi. Praktični vodič., https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/1629d70a-613b-4a6d-bd63-67c28ca18c7b/Safe-Places,-Thriving-Children-Practice-Guidance_Croatian.pdf, Centre for Excellence for Children's Care and Protection, SOS Children's Villages International, 2021.
  2. Sigurna mjesta, nesmetan razvoj djece: Integriranje praksi temeljenih na znanjima o traumi u sustav alternativne skrbi. Vodič za razvoj organizacija koje svoj rad temelje na znanjima o traumi., https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/346044ff-f339-4719-981d-913ac606daee/TIP-Organisational-Development-Guidance-Document-(Croatian).pdf, Irene Stevens, SOS Children's Villages International, 2021.
  3. Otpornost adolescenata u dječjim domovima. Doktorski rad., , Ivana Maurović, Sveučilište u Zagrebu. Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada. Zagreb., 2015.
  4. Nasilna viktimizacija djece u pandemijskim uvjetima življenja u Hrvatskoj, , Kovčo Vukadin, I., Martinjak, D., Kikić, S., Unapređenje kvaliteta života djece i mladih. Zbornik radova (str. 602-612), Centar modernih znanja, Banja Luka i Resursni centar, 2021.
4. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

6. semestar
Socijalna pedagogija, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Odabrane teme u socijalnoj pedagogiji II: Socijalnopedagoški pristup temeljen na znanjima o traumi