ERF
search
accessibility

Orijentacija i kretanje II

Šifra: 64759
ECTS: 5.0
Nositelji: pred. Dominik Sikirić
Izvođači: pred. Matea Luburić - Auditorne vježbe
pred. Dominik Sikirić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente s tehnikom kretanja uz pomoć psa vodiča.
Poučiti studente o tehnici kretanja štapom za slijepe te o različitim tehnikama bijelog štapa u zatvorenom i otvorenom prostoru.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Objasniti i demonstrirati tehnike orijentacije i kretanja u otvorenom prostoru (uključujući i tehnike dugog štapa).
Primijeniti odgovarajuće tehnike dugog štapa s obzirom na prostorno-situacijske uvjete.
Evaluirati primjerenost i učinkovitost svih metoda i tehnika koje se koriste u orijentaciji i kretanju.
Planirati cjelokupni nacrt programa orijentacije i kretanja.
Izraditi program orijentacije i kretanja s obzirom na individualne karakteristike pojedinca s oštećenjem vida.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
1. Pas vodič (karakteristike psa vodiča, uzgoj i selekcija pasa, programi i metode treninga)
2. Pas vodič i slijepa osoba (izbor kandidata, dodjela psa, zajedničko kretanje)
3. Vrste štapova za slijepe
4. Dijagonalna tehnika
5. Tehnika dodira
6. Modifikacije tehnike dodira (tehnika dodira klizanjem, tehnika dodira povlačenjem, tehnika trostrukog dodira)
7. Kretanje stubama uz pomoć štapa

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Kontinuirano praćenje pohađanja nastave, praćenje i izvršavanje obveza na vježbama i provjera znanja putem završnog usmenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  5. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  6. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  7. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
Literatura:
  1. Foundations of orientation and mobility, , Wiener, W.R., Welsh, R.L., Blasch B.B., , 2010.
  2. Peripatologija 1 i 2, , Zovko, G, , .
  3. Orijentacija i mobilitet u Hrvatskoj : obučavanje slijepih i slabovidnih za neovisno kretanje, , Mršić, V., , 1995.
  4. The Art and Science of Teaching Orientation and Mobility to Persons with Visual Impairments, , Jacobson, W.H.,, , 2008.
  5. Kaos, , Gleick, J., , 1996.
  6. Struktura znanstvenih revolucija, , Kuhn, T.S., , 1999.
  7. Promišljanje o edukacijsko-rehabilitacijskoj znanosti, , Stančić, V., , 2001.
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i VID, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Orijentacija i kretanje II