ERF
search
accessibility

Neverbalna komunikacija

Šifra: 32370
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Sandra Bradarić-Jončić
Izvođači: dr. sc. Marina Olujić Tomazin - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
SILABUS

Kolegij: Neverbalna komunikacija
Studijski program: preddiplomski - Logopedija / III. (zimski) semestar
Nositelj kolegija: prof. dr. sc. Ljubica Pribanić
Status kolegija: izborni
Uvjeti za upis kolegija: nema
Oblici nastave i broj sati: Predavanje (2 sata tjedno)
ECTS bodovi: 3
Ciljevi/kompetencije: Predmet daje studentima temeljne spoznaje o teoriji i fenomenologiji neverbalne komunikacije u interpersonalnim odnosima. Cilj je predmeta osposobiti studente za razumijevanje, interpretaciju i primjenu neverbalne komunikacije.
Na kraju položenog ispita student će moći: razumjeti, definirati i odrediti temeljna obilježja neverbalne komunikacije i neverbalnog ponašanja u interpersonalnim odnosima, primijeniti i interpretirati neka neverbalna ponašanja u profesionalnom radu.
Teme:
1. tjedan: Uvodno predavanje: upoznavanje s kolegijem, teme
2. tjedan: D. Morris; Neverbalne radnje
3.tjedan: Neverbalna komunikacija u kontekstu komunikologije; Palo Alto komunikološka škola; Hamburški komunikacijski kvadrat; E. Hall
4. tjedan: Neverbalna komunikacija - zablude; Neverbalna komunikacija i neverbalno ponašanje; Gestikulacija
5. tjedan: Aspekti, razine i funkcije neverbalne komunikacije; Pokreti za da/ne; Pozdravljanje
6. tjedan: Neverbalno upravljanje konverzacijom; Neverbalne poruke nasuprot verbalnima; Usklađivanje verbalne i neverbalne poruke
7. tjedan: Neverbalna komunikacija u razredu
8. tjedan: Neverbalni odnos učenik - učitelj
9. tjedan: Verbalni i neverbalni razgovor u školi; Dorečeni i nedorečeni razgovor / učitelj; Lijeva - desna moždana polutka
10. tjedan: Uloge učitelja u razredu
11. tjedan: Dodir - tjelesni kontakt u ranoj interakciji roditelj - dijete; u razredu
12. tjedan: Izgled - tjelesna pojavnost; Odijevanje kao izraz odašiljanja neverbalnih poruka
13. tjedan: Izraz lica - očitavanje emocija; Kontakt očima - dobne, spolne i kulturološke razlike; Utjecaj mirisa na raspoloženje: kulturološke i individualne razlike
14. tjedan: Boje - utjecaj na čovjekovo ponašanje; Temperaturne razlike i ponašanje čovjeka
Način polaganja: završni usmeni ispit
Studentske obveze: Student je obavezan aktivno prisustvovati predavanjima (moguće izostati dva puta)
Ishodi učenja:
  1. Razumjeti obilježja neverbalne komunikacije
  2. Razumjeti interpersonalnu komunikaciju u različitim kontekstima
  3. Razviti temeljne komunikacijske vještine, suradnju i timski rad
Literatura:
  1. , Brajša, P. (1994): Pedagoška komunikologija. Zagreb: Školske novine.
    Neill, S. (1991): Neverbalna komunikacija u razredu. Zagreb: Educa.
    Reardon, K. K. (1998): Interpersonalna komunikacija. Zagreb: Alinea., , , .
  2. , Morris, D. (1979): Otkrivanje čoveka kroz gestove i ponašanje. Izdavački zavod Jugoslavija: Beograd.
    Richmond, V. P., McCroskey, J. C. (2000): Nonverbal Behavior in Interpersonal Relations. Boston: Allyn and Bacon., , , .
3. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija

5. semestar
Logopedija, 3. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Neverbalna komunikacija