ERF
search
accessibility

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija I

Šifra: 198974
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija je stjecanje spoznaja o suvremenim integrativnim, interdisciplinarnim i transdisciplinarnim pristupima u proučavanju antroploških dimenzija motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti tijekom rasta i razvoja te upoznavanje s kliničkim slikama motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Applying active learning and critical thinking skills.
  3. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja .
  4. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  5. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
  7. Distinguishing characteristics of typical development of children, youth and adults in relation to charactersitics of development of children, youth and adults with visual impairments, motordisorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning disabilities, attention deficit and hyperactive disorder, autism spectrum disorder (ASD), multiple disabilities and with other developmental and acquired disabilities in functioning with various etiology
  8. Explaining the levels of support needs of children with disabilities and persons with disabilities, in accordance with the characteristics of their functioning.
  9. Describing the elements of the process of education and rehabilitation (early detection/ screening, assessment, planning, implementation, evaluation) in working with children with disabilities and persons with disabilities and people from their living environment (family, caregivers, peers, partners, roommates, associates)
  10. Applying professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Education and Rehabilitation.
Literatura:
  1. Motorički poremećaji i kronične bolesti. Skripta, , Pinjatela, R., Ivošević, M., Stjepanović. I., Ivanković, A., , 2017.
  2. Mišićne distrofije - dijagnostika i terapija, Pediatria Croatica, 57, 1, 57-65., , Kuzmanić Šamija, R., , 2013.
  3. Živjeti sa reumatoidnim artritisom (2013). Udruga Remisija u suradnji s Udrugom oboljelih od kolagenoza, Hrvatskom Ligom protiv reumatizma, , Udruga Remisija, , 2013.
  4. Kako živac živi? Odabrane teme iz područja neuromuskularnih bolesti. Osijek Medicinski fakultet Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku, , Butković, S., Bilić, E., , 2008.
  5. Dijagnostika i liječenje šećerne bolesti tipa 2, Šećerna bolest-rano otkrivanje prevencija i liječenje, Medix, 80/81,90-98., , Kokić, S., , 2009.
  6. Neke karakteristike kvalitete života osoba sa i bez malignog oboljenja, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 44, 2, 79-98., , Pinjatela, R., , 2008.
  7. Rehabilitacija bolesnika s reumatskim bolestima, medicina fluminensis, 48, 4, 355-365., , Babić Naglić, Đ., , 2012.
  8. Sustavna psihološka i psihosocijalna podrška ženama oboljelima od raka dojke, Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, 1, 2, 97-106., , Vukota, Lj., Mužinić, L., , 2015.
  9. Problemi neformalnih njegovatelja u skrbi za osobe s demencijom - kvalitativni pristup, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54, 2, 59-70., , Tilinger, A., Štambuk, A., , 2018.
1. semestar
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Motorički poremećaji, kronične bolesti i sofrologija I