ERF
search
accessibility

Kreativna terapija i art/ekspresivne psihoterapije

Šifra: 64769
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 45
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
- stjecanje kompetencija za primjenu elemenata komplementarnih potpornih art/ekspresivnih psihoterapija u okviru komplementarnih dijagnostičkih, terapijskih i rehabilitacijskih postupaka
- upoznavanje studenata s teorijskim okvirom i praktičnim mogućnostima primjene procesa kreativnosti, kao i umjetničkih medija u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.

Očekivani ishod učenja:
- razumijevanje i mogućnost primijene elemenata likovnog izražavanja, dramskog izričaja, plesa i pokreta, te glazbe u razvijanju edukacijskih, rehabilitacijskih i komplementarno-terapijskih programa u kontekstu holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
- razumijevanje i mogućnost koncipiranja protokola za dijagnostiku, terapiju i evaluaciju uz odabir nekih likovnih, dramskih, plesnih i glazbenih tehnika; primjena u okviru edukacijskih, rehabilitacijskih i potporno-terapijskih programa
- analiziranje znanstvene i stručne literaturu u području art/ekspresivnih metoda
- razvijanje istraživačkih protokola u ovom području

Sadržaj predmeta:
1. Art/ekspresivne metode u rehabilitacijsko-terapijskim programima
2. Neuroznanost i psihoterapija
3. Dinamski pristup u terapiji (psihoanaliza, analitička psihologija).
4. Individualni i grupni pristup u programiranju tretmana
5. Diferencijalna dijagnostika egzistencijalne napetosti
6. Struktura seansi u području art/ekspresivnih psihoterapija
7. Razrada teme u terapiji - dinamika promjena
8. Terapijska katarza/uvid/integracija osobnog iskustva
9. Psihodrama i dramska terapija
10. Terapija plesom i pokretom
11. Muzikoterapija
12. Art terapija (likovna terapija)
13. Biblioterapija
14. Koncipiranje protokola za terapiju i evaluaciju
15. Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja u ovom području
Vrsta izvođenja nastave
- predavanja, radionice, seminari

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
- završni usmeni ispit nakon prezentiranog ili predanog seminara i obavljenih samostalnih i/ili grupnih zadataka.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  2. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima.
  3. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  5. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  6. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  7. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  8. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na poštivanju etičkog kodeksa i načela društvene korisnosti rezultata istraživanja.
  9. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu
  10. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
Literatura:
  1. Medical Art Therapy with Children, , Councill T., , 2003.
  2. Extaza i geneza, , Prstačić M., , 2003.
  3. Practice guidelines for music interventions with hospitalized pediatric patients, , Stouffer J.W., Shirk B.J, Polomano R.C., , 2007.
  4. Art terapija, , Ivanović N., Barun, I., Jovanović, N., , 2014.
  5. Terapija glazbom i liječenje: istok i zapad, , Moreno J. J., , 2002.
  6. Smisao i značenje bajki, , Bettelheim, B., , 2000.
  7. Music therapy as a non-pharmacological anxiolytic for paediatric radiotherapy patients, , O Callaghan C., Sexton M., Wheeler G., , 2007.
  8. Expressive Therapies. The Guilford Press New York London, , Malchiodi, C., , 2007.
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija - INKLUZIJA i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kreativna terapija i art/ekspresivne psihoterapije