ERF
search
accessibility

Klinička sofrologija i rehabilitacija

Šifra: 116595
ECTS: 6.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar

doc. dr. sc. Damir Miholić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
- upoznavanje studenata s teorijskim okvirom i praktičnim mogućnostima sofrologije u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji.
Ishodi učenja
- razumijevanje pojma i područja sofrologije
- razumijevanje i mogućnost primijene nekih sofroloških tehnika u razvijanju edukacijskih, rehabilitacijskih i komplementarno-terapijskih programa u kontekstu holističkog pristupa djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom.
- mogućnost odabira neke likovne, dramske, plesne i glazbene tehnike, planiranje i primjena u okviru edukacijskih, rehabilitacijskih i potporno-terapijskih programa
- mogućnost vrednovanja učinaka primijenjenih programa
- analiziranje znanstvene i stručne literaturu u području sofrologije

Sadržaj predmeta:
1. Definiranje pojma sofrologije i povijesni pregled razvoja discipline
2. A. Caycedo i sofrološka metoda / sofroanaliza
3. Fenomenološka metoda (Ludwig Binswanger)
4. Filozofski sustavi Istoka
5. Proces disanja kod čovjeka
6. Stres i mehanizmi suočavanja (coping)
7. Svijest o tijelu / slika tijela
8. Dinamička relaksacija / sofronizacija
9. Struktura seansi u području sofrologije
10. Metode kliničke procjene
11. Kvalitativne metode istraživanja u ovom području
12. Kvantitativne metode istraživanja u ovom području
15. Interdisciplinarna komunikacija i klinički pristup

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Upute u svezi samostalnih/grupnih zadataka i pisanja seminara: biti će dane na prvom predavanju i tijekom nastave
Polaganje ispita - završni usmeni ispit nakon prezentiranog ili predanog seminara i obavljenih samostalnih i/ili grupnih zadataka.
Ishodi učenja:
  1. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  2. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  3. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  4. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  5. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  6. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  7. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima.
Literatura:
  1. Art/ekspresivne terapije i psihodinamika dijete, , Miholić, D., Prstačić, M., Martinec, R., , 2013.
  2. Art/ekspresivne terapije i sofrologija u analizi mehanizama suočavanja u djeteta s malignim oboljenjem. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, , Miholić, D., Prstačić, M., Nikolić, B., , 2013.
  3. Extaza i Geneza, , Prstačić M., , 2003.
  4. Cerebralna paraliza i Ex-Gen kreativna terapija. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, , Prstačić M., , 2005.
  5. Biopsihosocijalni model i uvod u sofrologiju, Biopsihosocijalni model i uvod u sofrologiju,
    Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala
    Zbornik radova s 3. međunarodnog simpozija
    Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala, Prstačić, M.; Sabol, R.; Kraljević, N., , 2002.
  6. Promjena - promjena navika, , Fortuna J.F., , 2013.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Klinička sofrologija i rehabilitacija