ERF
search
accessibility

Kriminologija delinkvencije mladih

Šifra: 130748
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić - Vježbe u praktikumu
dr. sc. Sabina Mandić - Vježbe u praktikumu
prof. dr. sc. Neven Ricijaš - Vježbe u praktikumu

izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić - Seminar
dr. sc. Sabina Mandić - Seminar
prof. dr. sc. Neven Ricijaš - Seminar

dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje kompetencija vezanih uz temeljna znanja o maloljetničkoj delinkvenciji: teorijama koje objašnjavaju pojavu i razvoj delinkventnog ponašanja, fenomenološkim obilježjima delinkvencije kao i zakonskom okviru kaznenopravnog postupka.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Po uspješnom završetku kolegija, studenti će:
Moći demonstrirati poznavanje obilježja različitih skupina maloljetnih počinitelja kaznenih djela,
Moći integrirati i povezati bio-psiho-socijalno-pedagoške etiološke rizične čimbenike koji doprinose razvoju delinkventnog ponašanja kod mladih,
Moći će demonstrirati poznavanje integrativne razvojne teorije maloljetničke delinkvencije,
Moći će pokazati poznavanje zakonodavnog okvira maloljetničkog kaznenog postupka i izvršavanja maloljetničkih kaznenih sankcija u Republici Hrvatskoj,
Moći će povezati i smjestiti intervencijske potrebe maloljetnih počinitelja kaznenih djela s obzirom na kazneno zakonodavstvo u Republici Hrvatskoj,
Moći će demonstrirati poznavanje strukture kriminaliteta maloljetnika u Hrvatskoj i povezati je s društvenim kontekstom koji na nju utječe,
Prihvaćati uvjerenje o važnosti bio-psiho-socijalno-pedagoškog pristupa u objašnjavanju etiologije delinkventnog ponašanja mladih, kao i u cjelokupnom spektru intervencija prema njima,
Moći će se kritički osvrnuti na rezultate istraživanja u području maloljetničke delinkvencije,
Moći će kritički argumentirati šire stručne, kao i javne/novinske, reakcije na kriminalitet maloljetnika.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Kolegij je podijeljen u tri tematske cjeline:
Definiranje i mjerenje maloljetničke delinkvencije, specifičnosti maloljetničke delinkvencije, teorije i etiologija delinkventnog ponašanja mladih,
Kazneni postupak prema maloljetnim počiniteljima kaznenih djela u RH
Fenomenološka obilježja maloljetničke delinkvencije
Sadržaj predmeta prema temama i terminima:
DEFINICIJE, TEORIJA I ETIOLOGIJA
Pojam maloljetničke delinkvencije, Mjerenje delinkventnog ponašanja mladih, Specifičnosti kriminaliteta maloljetnika
Integrativne teorije kriminaliteta
Etiologija delinkventnog ponašanja I. (individualni čimbenici rizika)
Etiologija delinkventnog ponašanja II. (okolinski čimbenici rizika)
1. kolokvij
KAZNENI POSTUPAK
Izvanpravna i pravna selekcija u postupku otkrivanja i procesuiranja maloljetnih delinkvenata, te nadležnost sudova
Osobitosti kaznenog postupka prema maloljetniku i tijela kaznenog postupka
Stadiji kaznenog postupka prema maloljetniku i postupak pred vijećem za mladež
Stručni suradnik izvanpravne struke na sudu, Kaznenopravna zaštita djece i mladih
2. kolokvij
FENOMENOLOGIJA MALOLJETNIČKE DELINKVENCIJE
Stanje i kretanje kriminaliteta maloljetnika u RH i u inozemstvu
Tamna brojka kriminaliteta, Mjere samoiskaza, Viktimološki podaci
Kriminalni povrat i multirecidivizam
Specifičnosti maloljetnika počinitelja nasilnih delikata i maloljetni počinitelji seksualnih delikata
3. kolokvij
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Kolegij je podijeljen u tri tematske cjeline, te se na taj način i boduje, odnosno dobiva konačna ocjena.
Svi studenti imaju mogućnost izaći na tri kolokvija tijekom godine i na taj način položiti ispit. Svaki kolokvij zasebno se ocjenjuje, kao i seminarski rad, te prosječna ocjena iz kolokvija i seminarskog rada čini konačnu ocjenu za kolegij. Stoga student mora položiti svaki kolokvij.
Ukoliko student izlazi na cjeloviti ispit, svaki dio gradiva zasebno se ocjenjuje, a konačna ocjena je prosječna ocjena navedenih cjelina uključujući i ocjenu iz seminarskog rada.
Svaki kolokvij, odnosno cjelina sastoji se od 5 pitanja, pri čemu svako pitanje donosi najviše 2 boda.
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  3. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  4. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  5. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  6. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  7. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja.
  8. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama.
  9. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju.
Literatura:
  1. Pripisivanje uzročnosti vlastitog delinkventnog ponašanja mladih, Doktorska disertacija, , Ricijaš, N., , 2009.
  2. Metodološki postupci i izazovi primjene samoiskaza i longitudinalnih nacrta u istraživanjima razvoja delinkventnog ponašanja, , Ručević, S., , 2008.
  3. Doprinos teorije prisile razumijevanju delinkventnog ponašanja mladih, Ljetopis socijalnog rada, , Šincek, D., , 2007.
  4. Etiologija delinkventnog ponašanja, , Vrselja, I., srce, 2010.
  5. Zakon o sudovima za mladež, , , nn, .
  6. Komentar Zakona o sudovima za mladež i kaznenih djela na štetu djece i maloljetnika, , Hirjan, F., Singer, M, mup, 1998.
  7. Sudovi za mladež: Ustrojstvo, sastav i nadležnost prema Zakonu o sudovima za mladež, Hrvatski ljetopis za kazneno pravo i praksu, , Carić, A., Kustura, I., , 2009.
  8. Modaliteti izvršenja kaznenog djela kao kriteriji sudova pri izricanju sankcija maloljetnicima, Kriminologija i socijalna integracija, , Poldrugač, Z., , 2004.
  9. Fenomenologija delinkventnog ponašanja mladih, , Poldrugač, Z., , 2004.
  10. Stigmatiziranost i slika o sebi maloljetnih počinitelja kaznenih djela, , Majdak, M., Kamenov, Ž., , 2009.
  11. Adolescent seksualni nasilnik, , Luca-Mrđen, J., , 2005.
  12. Istraživanje rasprostranjenosti rizičnog i delinkventnog ponašanja djece i mladih u urbanim sredinama, , Ajduković, M., Ručević, S., Šincek, D., , 2008.
  13. Neka obilježja maloljetnih zatvorenika s obzirom na duljinu kazne zatvora. Kriminologija i socijalna integracija, , Dodig, D., Poldrugač, Z., Ricijaš, N., , 2007.
  14. Odnos viktimizacije, antisocijalnog ponašanja i psihopatskih osobina kod mladića i djevojaka, Doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, , Ručević, S., , 2010.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Kriminologija delinkvencije mladih