ERF
search
accessibility

Hrvatski znakovni jezik 201

Šifra: 130845
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marina Milković
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
CiljjepredmetaproširitiosnovnivokabularstečennaHZJ 1 terazvijativještineproduciranja
znakova, razumijevanjasadržajaiinteraktivnekomunikacijenaHZJ. Studenti će usvojitiosnovna
znanjaostrukturiznakovnogjezika - fonologija. Upoznat ćeseskulturomikarakteristikama
zajednicegluhihkrozpovijest.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Studenti će:
pokazatiodgovarajuću razinu poznavanja vokabulara i gramatike te sposobnostkomuniciranja naHZJ,
sudjelovati u razgovoru, davati i dobivatiinformacije, izražavati osjećaje i emocije, kao i razmijenitimišljenjana HZJ,
razumjetii interpretirati sadržaje prezentirane na HZJ orazličitim temama, prenijeti različite informacije,koncepte i idejeu različite svrhe na HZJ,
usporediti osnovna fonološka obilježja u različitim znakovnim jezicima; inherentne i prozodijske značajke,
usvojiti pravila transkripcije u znakovnim jezicima,
pokazati svijest i poštovanje prema zajednici i kulturi gluhih.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
SNALAŽENJE U OTVORENOM/ZATVORENOM PROSTORU
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Kolegij se sluša dva semestra, na kraju svakog semestra polaže se pismeni kolokvij. Na kraju
zimskog semestra ne upisuje se ocjena, već samo da je student kolokvirao/la, a ukupna
ocjena za cijeli kolegij, jedna ocjena za oba semestra, upisuje se na kraju ljetnog semestra.
Student ćebitiocijenjenpremaaktivnostimatijekomnastave, koje se redovito bilježe,
zatim izvršenjuobvezapremakolegiju u obliku samostalnih zadataka i
demonstracija/prezentacija tepostignutomuspjehunaobakolokvija.
Student može pristupiti kolokviju ako je izvršio sve obaveze prema kolegiju te nema
izostanaka. Pismeni kolokvij održava se u vrijeme ispitnih rokova.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti ustroj hrvatskog jezika te osnovne lingvističke metode i teorije.
  2. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  3. Tumačiti obilježja kulture Gluhih.
  4. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
  5. Primijeniti oblik manualne komunikacije sukladno komunikacijskoj situaciji te individualnim komunikacijskim, slušnim i jezično-govornim obilježjima osobe.
Literatura:
  1. Researching HZJ. U Bradarić-Jončić, , Alibašić, T., Šarac, N. i R. B. Wilbur, , 2004.
  2. Hrvatski znakovni jezik, , Milković, M., , 2004.
  3. Sign Language: The study of deaf people and their language; Cambridge University Press, , Kyle, J. G., Woll, B., , 1985.
  4. Linguistics of American Sign Language, , Valli, C. & C. Lucas, usa, 1992.
  5. Uvodni seminar o komunikaciji s osobama oštećena sluha, , Zimmermann, A, Zagreb, 1986.
  6. Seeing voices: a journey into the world of deaf, , Sachs, O., , 1991.
  7. Language in motions: Exploring the nature of sign, , Schein, J. D., Stewart, D. A., Washington DC, 2002.
5. semestar
Logopedija, 5. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Hrvatski znakovni jezik 201