ERF
search
accessibility

Training in Social Skills II

Code: 130732
ECTS: 3.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Ivana Borić
Lecturers: prof. dr. sc. Ivana Borić - Practicum
dr. sc. Andrea Ćosić - Practicum
prof. dr. sc. Martina Ferić - Practicum

dr. sc. Andrea Ćosić - Lectures
prof. dr. sc. Martina Ferić - Lectures
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Lectures 15
Practicum 15
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
Literature:
  1. Teaching Social Skills to Children and Youth, , Cartledge, G,. Milburn, J. F., , 1995.
  2. Trening socijalnih vještina, , Ferić, M., Kranželić Tavra, V., , 2003.
  3. Trening socijalnih vještina, , Ferić, M., Kranželić Tavra, V., , 2005.
  4. : Konceptualni aspekti učenja socijalnih vještina, , Žižak, A., , 2003.
  5. Predstavljanje programa, , Žižak, A., Kranželić Tavra, V., Ferić, M., Jeđud, I., , 2004.
  6. , 1. Ajduković, M., Pečnik, N. (1994): Nenasilno rješavanje sukoba. Alinea, Zagreb (70 str.)
    2. Argyle, M. (1995): Social skills. (In) Mackintosh, N. J., Colman, A. M. (eds.) Learning and Skills. Longman, NY, 76-105.
    3. Balaško, M. (2010): Implementacija i evaluacija programa treninga socijalnih vještina Lančana (Re)Akcija primjer dviju osnovnih škola Grada Zagreba. Diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
    4. Bićanić, J. (2001): Vježbanje životnih vještina: Priručnik za razrednike. Alinea. Zagreb. (100 str.)
    5. Bunčić, K., Ivković, Đ., Janković, J., Penava, A. (1994): Igrom do sebe. Alinea, Zagreb.
    6. Kobolt, A. (1997): Social Activity Skills Interventions in Life Space. (u) Rehabilitation and Inclusion, Faculty of Special Education and Rehabilitation University of Zagreb, Zagreb, 177-183.
    7. Kumrić, M. (2010): Povezanost samoprocjene socijalnih vještina s nekim školskim čimebnicima kod adolescenata Varaždinske županije. Diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
    8. Mueser, K.T., Bellack, A.S. (2007): Social skills training: Alive and well? Joutnal of Mental Health, ., et.al (eds.): Vulnerable Youth in Residential Care, part 1. Grant, Leuven-Apeldoorn, 55-81.
    10. Rebac, J. (2009): Evaluacija učinkovitosti programa Trening socijalnih vještina TSV. Diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
    11. Sheppared, W. C., Shark, S. B., Wilson, D. (1977): Teaching Social Behaviour to Children and Youth. Research press, Campaigne.
    12. Spence, S.H. (2003): Social Skills Training with Children and Young People: Theory, Evidence and Practice. Child and Adolescent Mental Health, 8(2), 84-96-
    13. Sprafkin, R. P., Gershaw, N. J., Goldenstein, A. P. (1993): Social Skills for Mental Health: A Structured Learning Approach. Allyn and Bacon, Boston.
    14. Weltmann Begun, R. (ur) (2007): Socijalne vještine za tinejdžere. Naklada Kosinj, Zagreb.
    15. Zimmerman, D.P. (2002): Research and Practice in Social- and Life-Skills Training. Residential Tretament for Children and Youth, 20(2), 51-57., , , .
2. semester
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Regular studij - Social Pedagogy
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Regular studij - Social Pedagogy

4. semester
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Regular studij - Social Pedagogy
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Regular studij - Social Pedagogy
Consultations schedule:

Training in Social Skills II