ERF
search
accessibility

Planning and Development of Professional Identity

Code: 89953
ECTS: 4.0
Lecturers in charge: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
Lecturers: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Seminar
izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Seminar

izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Exercises
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 15
Clinical practicals 15
Recreation excercises 15
Laboratory exercises 15
Physical education excercises 15
Proofreading exercises 15
Disscussion panels 15
Practicum 15
Practical foreign language exercises 15
Exercises 15
Methodology exercises 15
Seminar 15
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. Encourage the development of public policies aimed at improving the quality of life of individuals, groups and communities
  2. Advocate for the rights and best interests of beneficiary and vulnerable groups in society and encourage beneficiary and other professionals to take this approach
  3. Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  4. Lead teams and other working groups formed to address specific beneficiary problems and / or professional issues
  5. Advocate ethical principles and modern standards of the profession
  6. Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
Literature:
  1. , Ajduković, M. i Žižak, A. (2007). Social work and social pedagogy in Croatia: The first comparison. U: Knapp, G. and Sting, S. (eds): Sociale Arbeit und Professionalitat im Alpen-Adria-Raum. Klagenfurt-Ljubljana-Wien: Hermagoras/Mohorjeva, 192-201., , , .
  2. , Bašić, J., Mikšaj-Todorović, Lj. i Mejovšek, M. (1999). Znantveno-teorijska utemeljenost identiteta socijalne pedagogije. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 1, 7-20., , , .
  3. , Bouillet, D. i Uzelac, S. (2007). Osnove socijalne pedagogije. Zagreb: Školska knjiga. (I dio: str., , , .
  4. , Buđanovac, N., Hip, T., Kuftinec, M., Popović, M., Puđa, N. i Rosandić, A. (1999). Uloga socijalnog pedagoga u formiranju vlastitog identiteta. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 2, 255-258., , , .
  5. , Etički kodeks socijalnih pedagoga (2005). Hrvatska udruga socijalnih pedagoga, Zagreb., , , .
  6. , Kobolt, A. (1997). Teorijske osnove socijalnopedagoških intervencija. Kriminologija i socijalna integracija, 5, 1-2, 129-140., , , .
  7. , Kobolt, A. (1998). Teorijske osnove socijalnopedagoških intervencija drugi dio. Kriminologija i socijalna integracija, 6, 1, 61-70, , , .
  8. , Koller-Trbović, N. (1999). Nove forme i područja djelovanja socijalnih pedagoga. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 1, 93-103., , , .
  9. , Milaković, N. (1999). Kako sam gradila profesionalni identitet. Kriminologija i socijalna integracija, 7,1,47- 50., , , .
  10. , Ricijaš, N., Huić, A. i Branica, V. (2006). Zadovoljstvo studijem i samoprocjena kompetentnosti studenata nekih pomagačkih profesija. Hrvatska revija za rehabilitacijska isttraživanja, 42, 2, 51-68, , , .
  11. , Sande, M. Dekleva, B., Kobolt, A., Razpotnik, Š. i Zorc-Maver, D. (2006)(ur.): Socialna pedagogika: izbrani koncepti stroke. Ljubljana: Pedagoška fakulteta., , , .
  12. , Storo, J. (2013). Practical social pedagogy. Theories, values and tools for working with children and young people. The Policy Press:University of Bristol (Poglavlje Who is the social pedagogue?; str. 63 - 70)., , , .
  13. , Uzelac, S. (1999). Socijalna pedagogija - pitanja identiteta. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 1, 1-6., , , .
  14. , Žakman-Ban, V. i Varga, M. (1999). Pravni položaj socijalnih pedagoga u Republici Hrvatskoj - raščlamba de lege lata i de lege ferenda, primjedbe i prijedlozi. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 1, 25-40., , , .
  15. , Žižak, A., Tasić, D. i Koller-Trbović, N. (1996): Odgajatelji: kontinuitet i promjena. Kriminologija i socijalna integracija, 4,2, 103-120., , , .
  16. , Žižak, A. (1997): Elementi profesionalne kompetentnosti socijalnih pedagoga. Kriminologija i socijalna integracija, 5,1-2, 1-11., , , .
  17. , Žižak, A.(1997): Kompetentnost odgojitelja za rad s djecom. (u) Milanović, M. (ur): Pomozimo im rasti. Priručnik za partnerstvo odgajatelja i roditelja. Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske i UNICEF, Zagreb, 15-21., , , .
  18. , Žižak, A. i Šućur, Z. (1999): Profesionalno djelovanje socijalnih pedagoga u uvjetima tranzicije. Kriminologija i socijalna integracija,7, 2, 159-169., , , .
  19. , Žižak, A. (1999): Pitanja profesionalne etike - jedno od temeljnih pitanja profesionalnog identiteta socijalnih pedagoga. Kriminologija i socijalna integracija, 7, 1, 41-47., , , .
  20. , Žižak, A. (2004): Procjena potrebe za supervizijom stručnih djelatnika zaposlenih u ustanovama za djecu. Kriminologija i socijalna integracija, 12., 1., 1-12., , , .
  21. , Žižak, A. (2010): Uloge i odgovornosti pomagača. U: Teorijske osnove intervencija - socijalnopedagoška perspektiva. Zagreb: ERF, str 179-190., , , .
4. semester
Mandatory course - Regular studij - Social Pedagogy
Mandatory course - Regular studij - Social Pedagogy
Consultations schedule:

Planning and Development of Professional Identity