ERF
search
accessibility

Disorders of Reading and Writing I

Code: 39440
ECTS: 5.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Mirjana Lenček
Lecturers: prof. dr. sc. Mirjana Lenček - Clinical practicals
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Lectures 30
Clinical practicals 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
Literature:
  1. Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja, , Ivšac Pavliša, J.; Lenček, M., , 2011.
  2. Diskriminativna vrijednost nekih jezičnih zadataka za teškoće čitanja, , Lenček, M., , 1994.
  3. Dyslexiain Croatian, , Lenček, M.; Anđel, M., , 2011.
  4. Relations Among Speech, Language and Reading Disorders, , Pennington, Bruce F.; Bishop, D. V. M., , 2009.
  5. Seminar: Developmental Dyslexia, , Peterson, R. L.; Pennington, B. F., Lancet, 2012.
  6. Visualstressanddyslexia. In: Reid, , Singleton, C., , 2009.
  7. Language Development, Literacy Skills, , Torppa, M.; Lyytinen, P.; Erskine, J.; Eklund, K.; Lyytinen, H., , 2010.
  8. Uloga nastavnika u otkrivanju učenika s teškoćama čitanja, , Vancaš, M., , 1999.
  9. Kamen Sizifa slovo dislektičara; određenje disleksije, , Vancaš, M.; Jeličić, A., , 2003.
  10. Kad kraljevna piše kraljeviću, , Čudina-Obradović, M., POU, Zagreb, 2002.
  11. Vizualna diskriminacija simbola i vještina čitanja, vol 1, Pašiček, Lj.; Lenček, M., , 1995.
  12. Dimensions of Dyslexia, Assessment, Teachingandthe Curriculum. Moray HouseP ublications. Edinburgh., Reid, G., , 2000.
  13. The Origin of Dyslexia: The Asynchrony Phenomenon, , Breznitz, Z., London, 2008.
  14. Early Language Impair mentsand Developmental Dyslexia, , Catts, H., , 1995.
  15. Dyslexia and foreign Language Learning. In: The SAGE Handbook of Dyslexia, , Dal, M., , 2008.
  16. ReadingIntervention: A Conventional and Successful Approach to Helping Dyslexic Children Acquire Literacy, , Hatcher, P. J., , 2003.
  17. Learning Disabilities, , Fletcher. J. M.; ReidLyon, G.; Fuchs, L.; Barnes, M. A., , 2004.
  18. Mathematics and Dyslexia, , Malmer, G., , 2000.
  19. Investigating Learning Deficits Associated with Dyslexia, , Pothos, E. M.; Kirk, J., , 2004.
  20. Specific Learning Difficulties, Learning Support Teracerandthe Impact of Changing Policy, , Riddell, Sh.; Brown, S.; Duffield, J., , 2000.
  21. Dyslexiain Context, , Talcott, J. B., , 2004.
  22. Early Language Development in Childrenwith a Genetic Risk of Dyslexia, , van Alpen, P. De Bree, E., Gerrits, E., de Jong, J., Wilsenach, Wijnen, F, , 2004.
  23. Znanje rječnika i vještina čitanja, , Vancaš, M., , 1996.
  24. Rediscovering Dyslexia: New Approaches for Identification and Classification, , Wagner, R. K., , 2008.
2. semester
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation

4. semester
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Regular studij - Educational Rehabilitation
Consultations schedule:

Disorders of Reading and Writing I