ERF
search
accessibility

Prijediplomski studij Rehabilitacija

Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz interdisciplinarnog područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti pod kojima se podrazumijevaju svi oni procesi i funkcije koji su povezani s oštećenjima vida, teškoćama učenja, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD), intelektualnim teškoćama, poremećajima iz autističnog spektra, višestrukim teškoćama, motoričkim poremećajima, kroničnim bolestima (razvojni motorički poremećaji, traumatizmi, autoimune i maligne bolesti...), kreativnim i art/ekspresivnim terapijama. Završetkom ovoga studija student stječe kompetencije što podrazumijeva mogućnost zapošljavanja na poslove srednje složenosti, odnosno, uz superviziju magistra struke, u skladu sa Zakonom o edukacijsko rehabilitacijskoj djelatnosti (Narodne novine, broj 124, 2011).

U okviru studijskog programa Rehabilitacije prvostupnici stječu uvid u komplementarne koncepte o razvoju edukacijskih i rehabilitacijskih znanosti te razvijaju profesionalni identitet u područjima: oštećenja vida, motorički poremećaji, kronične bolesti i art terapije, te inkluzivna edukacija i rehabilitacija.

Studenti stječu temeljna znanja o dijagnostičkim, edukacijskim i terapijskim postupcima, timskom radu, profesionalnoj etici i interdisciplinarnoj komunikaciji.

U dijelu studijskog programa rehabilitacije koji se odnosi na proučavanje fenomenologije osoba s teškoćama vizualne percepcije, prvostupnici usvajaju temeljna znanja o biološkom, psihološkom i socijalnom funkcioniranju osoba s teškoćama vizualne percepcije, o važnosti edukacijskog i rehabilitacijskog procesa za rast i razvoj djece s teškoćama vizualne percepcije, kao i o specifičnostima edukacijskih programa koji se primjenjuju u ovom području.

U okviru prijediplomskog studijskog programa studenti stječu i spoznaje o antropološkim dimenzijama i fenomenologiji motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti; bioetičkim i deontološkim načelima u analizi raznih problemskih područja na kronološkom kontinuumu tijekom rasta i razvoja; raznim doktrinama psihosocijalne i kompleksne rehabilitacije; ranoj razvojnoj rehabilitaciji; rehabilitacijskoj i konduktivnoj edukaciji; paradigmi sofrologije u razvoju discipline; interdisciplinarnosti (profesionalnoj etici i kompetencijama); povezanosti znanosti (biomedicinske, humanističke, društvene i druge discipline) i umjetnosti; profilaktičkoj i terapijskoj funkciji kreativnosti; transpovijesnim, transkulturnim i suvremenim pristupima u konceptima kreativnih i art terapija; kao i o drugim komplementarnim pristupima usmjerenima na otkrivanje i podržavanje životnih potencijala i kvalitete življenja u čovjeka.

Kroz dio studijskog programa koji se odnosi na inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju studenti usvajaju suvremeni pristup invaliditetu u kontekstu ljudskih prava i razvijaju razumijevanje invaliditeta kao posljedice međudjelovanja oštećenja i utjecaja socijalnog konteksta. Razumiju značajke razvoja i funkcioniranja u različitim okruženjima, djece i odraslih osoba s intelektualnim teškoćama, teškoćama učenja, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD), poremećajima iz autističnog spektra i višestrukim teškoćama. Sposobni su primijeniti temeljne tehnike edukacijsko-rehabilitacijske procjene i interpretirati dobivene podatke. Sposobni su primijeniti edukacijsko-rehabilitacijske postupke s ciljem unapređenja općeg, kao i funkcioniranja u okviru pojedinih (razvojnih) područja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.

Završetkom studija student stječe akademski naziv sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) edukacijske rehabilitacije (univ. bacc. rehab. educ.).

Kompetencije

Završetkom ovog studija prvostupnik može sudjelovati, uz superviziju magistra struke, u:

  • Kreiranju i primjeni programa podrške u ranom razvoju
  • Odgoju i obrazovanju
  • Zapošljavanju i uključivanju u život socijalne zajednice djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom

Studenti su osposobljeni za pretraživanje literature, baza podataka i drugih izvora informacija. Imaju razvijenu svijest o provođenju profesionalne etike i odgovornosti u edukacijsko-rehabilitacijskoj praksi te prepoznaju potrebu i spremnost za uključivanje u cjeloživotno učenje.

Što radi edukacijski rehabilitator?

Sveučilišni prvostupnik/prvostupnica edukacijske rehabilitacije može obavljati superviziranu edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost u radnom odnosu ili u privatnoj praksi u ustanovama u kojima se obavlja djelatnost zdravstva, znanosti, odgoja i obrazovanja i socijalne skrbi (Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj znanosti, NN, 124/11).

U okviru studija Rehabilitacije prvostupnici stječu uvid u komplementarne koncepte o razvoju edukacijskih i rehabilitacijskih znanosti te razvijaju profesionalni identitet u područjima: oštećenja vida i teškoće vizualnog funkcioniranja, motorički poremećaji, kronične bolesti i art terapije, te inkluzivna edukacija i rehabilitacija.

Studenti stječu temeljna znanja o dijagnostičkim, edukacijskim i terapijskim postupcima, timskom radu, profesionalnoj etici i interdisciplinarnoj komunikaciji.

Mogućnosti zapošljavanja

Sveučilišni prvostupnik/prvostupnica edukacijske rehabilitacije može obavljati superviziranu edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost u radnom odnosu ili u privatnoj praksi u ustanovama u kojima se obavlja djelatnost zdravstva, znanosti, odgoja i obrazovanja i socijalne skrbi (Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj znanosti, NN, 124/11). U okviru studija Rehabilitacije prvostupnici stječu uvid u komplementarne koncepte o razvoju edukacijskih i rehabilitacijskih znanosti te razvijaju profesionalni identitet u područjima: oštećenja vida i teškoće vizualnog funkcioniranja, motorički poremećaji, kronične bolesti i art terapije, te inkluzivna edukacija i rehabilitacija. Studenti stječu temeljna znanja o dijagnostičkim, edukacijskim i terapijskim postupcima, timskom radu, profesionalnoj etici i interdisciplinarnoj komunikaciji.

Više informacija o trenutnim mogućnostima zapošljavanja na mrežnim stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Uvjeti za upis

Uvjeti za upis na prijediplomski studij Rehabilitacija, za svaku upisnu kvotu, dostupni su na sljedećoj poveznici: Postupak upisa.

Podcast studenata studija Edukacijska rehabilitacija - ERPOST

Prvi podcast o edukacijskoj rehabilitaciji u Hrvatskoj (ERPOST) pokrenut je s ciljem promicanja opsežnosti i ljepote edukacijsko-rehabilitacijskog zanimanja, rušenja predrasuda i mitova o djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te mijenjanja perspektive studenata, stručnjaka, roditelja i svih slušatelja. O temama se govori realno i kritički, prateći nove znanstvene spoznaje. ERPOST odlikuju energija, realnost, perspektiva, otvoren um, sveobuhvatnost i timski rad što ćemo u narednim epizodama nastojati pružiti našim slušateljima.

Podcast se bavi temama poput približavanja raznolikih radnih mjesta na kojima se zapošljavaju edukacijski rehabilitatori što iz prve ruke predstavljaju stručnjaci s višegodišnjim iskustvom u praksi. Također, možete doznati koji su zadaci i odgovornosti edukacijskih rehabilitatora, koje su posebnosti različitih radnih mjesta, a što im je zajedničko te s kojim se izazovima, ali i lijepim trenucima susreću edukacijski rehabilitatori.

Epizode možete slušati na službenim kanalima: YoutubeSpotify

Kako biste bili u toku s najsvježijim informacijama o nadolazećim epizodama, temama i gostima, pratite ERPOST na službenim profilima društvenih mreža: FacebookInstagram.

Dobrodošli u svijet inkluzije, jednakih mogućnosti, empatije i podrške. Dobrodošli u ERPOST - razgovore koji mijenjaju perspektivu.


Upisne kvote

 

50

DRŽAVLJANI RH

 

2

STRANI DRŽAVLJANI

 

2

HRVATI IZVAN RH