ERF
search
accessibility

Rehabilitacija putem pokreta I

Šifra: 130782
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš
Izvođači: prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš - Metodičke vježbe
Svea Kučinić, mag. rehab. educ. - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Vježbe rekreacije 45
Lektorske vježbe 45
Vježbe tjelesnog odgoja 45
Vježbe iz stranog jezika 45
Kliničke vježbe 45
Vježbe u praktikumu 45
Metodičke vježbe 45
Diskusijske skupine 45
Laboratorijske vježbe 45
Auditorne vježbe 45
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Kroz osobno iskustvo ciljanog pokreta, studenti će aktivnostima kolegija pojmiti značaj i učinke Rehabilitacije putem pokreta i biti osposobljeni u superviziranom provođenju seansi u radu s djecom s teškoćama u razvoju i odraslim osobama s invaliditetom različitih uzroka, vrsta i stupnjeva oštećenja te primijeniti dobivene spoznaje na novim primjerima.
Nastava se sastoji od kratkih predavanja i vođenog individualnog i grupnog rada na tekstu, povezano s vježbama koje se provode neposredno prije ili poslije predavanja te povezano s konkretnim zadacima studenata u odnosu na neposredno naučeno (individualno, u parovima, u malim ili velikim grupama). Vježbe se odnose na osobno iskustvo studenata s pokretom i izradu prijedloga primjene naučenog u radu s grupama djece s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. Nositeljica kolegija daje povratnu informaciju na predloženo i izvedeno od strane studenata, a povratnu informaciju daju i ostali studenti prema posebno izrađenim listama procjene.
Teme su sljedeće:
Uvod u kolegij
Poticanje socijalnog kontakta u Rehabilitaciji putem pokreta - igre upoznavanja, povjerenja i pokretne igre
Likovno izražavanje i pokret
Značaj i predmet Rehabilitacije putem pokreta
Utjecaj Rehabilitacije putem pokreta na cjelokupni razvoj djeteta
Neurološke osnove motorike čovjeka
Motoričko učenje: faze
Psiho-motorički razvoj djeteta
Aktivnosti pažnje, koncentracije i opažanja
Priča u pokretima
Metodologija i organizacija motoričkih aktivnosti u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Sredstva u Rehabilitaciji putem pokreta
Motoričke vještine
Motoričke sposobnosti
Relaksacija, joga, masaža, aktivnosti pravilnog disanja, razgovor i dojmovi
Uvod u Terapije pomoću konja
Struktura seansi Rehabilitacije putem pokreta
Evaluacija učinkovitosti Rehabilitacije putem pokreta
Prilagodbe aktivnosti značajkama djece s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  3. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
Literatura:
  1. Rehabilitacija putem pokreta - integrativni pristup poticanju razvoja djece i mladih s teškoćama u razvoju i podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom, , Kiš-Glavaš, L, Manualia Universitatis studiorum Zagrabiensis, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Udžbenički niz, knjiga 3, ISBN 978-953-641, 2016.
  2. Evaluacija efekata programa Rehabilitacije putem pokreta na smanjenje nepoželjnih ponašanja u djece usporenog kognitivnog razvoja, , Kiš-Glavaš, L, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 32, 2, 1996.
  3. Evaluacija efekata programa Rehabilitacije putem pokreta u nekim aspektima socijalne kompetentnosti djece usporenog kognitivnog razvoja, , Kiš-Glavaš, L, Defektologija, 31, 1-2, 1995.
  4. Program bazične perceptivno-motoričke stimulacije, , Kiš-Glavaš, L., Teodorović, B., Levandovski, D, Fakultet za defektologiju, Defektološka biblioteka, Stručni niz, knj. 15., 1997.
  5. Bazična perceptivno-motorička stimulacija u otklanjanju autoagresivnog ponašanja, , Kiš, L., Levandovski, D., Teodorović, B, Defektologija, 26, 2, 1990.
  6. Program rehabilitacije putem pokreta, , Levandovski, D., Bratković, D, Fakultet za defektologiju, Defektološka biblioteka, Stručni niz, knj. 12., 1997.
  7. Igre za odrasle osobe s mentalnom retardacijom, , Levandovski, D., Teodorović, B., Mišić, D., Fakultet za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu i Centar za rehabilitaciju Zagreb, 1996.
  8. Stimulacija perceptivnih i motoričkih sposobnosti, , Teodorović, B., Levandovski, D., Pintarić-Mlinar, Lj., Kiš-Glavaš, L, Fakultet za defektologiju, Defektološka biblioteka, Stručni niz, knj. 14., 1997.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Rehabilitacija putem pokreta I