ERF
search
accessibility

Programi podrške za odrasle osobe s intelektualnim teškoćama

Šifra: 130744
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Bratković
Izvođači: prof. dr. sc. Daniela Bratković - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Stjecanje temeljnih znanja o ciljevima i značajkama suvremenih modela podrške za odrasle osobe s intelektualnim teškoćama
te razvoj kompetencija za primjenu individualiziranih programa u neposrednom stručnom radu.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija student će moći:
Objasniti značajke odrastanja osoba s intelektualnim teškoćama u različitim socijalnim kontekstima
Razumjeti individualizirani pristup u procjeni potreba za podrškom
Definirati ciljeve i značajke u zajednici utemeljene podrške
Opisati organizacijske oblike i sadržaje programa podrške u odrasloj dobi
Objasniti koncept neovisnog življenja i ostvarivanje vrednovanih socijalnih uloga odrasle dobi
Opisati suvremene modele stanovanja uz podršku
Objasniti komponente aktivne podrške u razvoju praktičnih, kognitivnih i socijalnih kompetencija
Opisati model zapošljavanja uz podršku
Razumjeti značaj pružanja podrške osobama s intelektualnim teškoćama u području ostvarivanja spolnih potreba i prava
Analizirati ulogu koordinatora podrške i mogućnosti timske suradnje s osobama iz prirodnog i profesionalnog kruga podrške osoba s intelektualnim teškoćama
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Nastava se izvodi tjedno (2P+2V). Predavanja se održavaju srijedom u 12.00 - 13.30 sati, a vježbe izvan fakulteta (u vježbaonicama) ponedjeljkom u terminima 9.00 - 12.00 i 16.30 - 19.30 sati.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni kolokvij imaju studenti koji su redovito prisustvovali nastavi na fakultetu
(moguće je izostati najviše 2 puta s predavanja u semestru) te vježbama izvan fakulteta.
Pravo izlaska na ispit imaju studenti koji su:
dobili potpis nastavnika u Indeks
predali poslali e-mailom
Izvješće s vježbi najmanje 8 dana prije prijavljenog ispitnog roka.
Studenti koji imaju položen pismeni kolokvij i predali su
Izvješće s vježbi dolaze, u redovnim ispitnim
rokovima, na usmeni ispit gdje se prodiskutira
Izvješće s vježbi i donosi završna ocjena.
Studenti koji nisu položili pismeni kolokvij na prijavljenom ispitnom roku najprije pišu pismeni ispit i tek onda slijedi usmeni s donošenjem završne ocjene.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka.
  2. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici.
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije.
  5. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
  6. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja .
  7. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  8. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  9. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  10. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  11. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  12. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  13. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja
Literatura:
  1. Zapošljavanje uz podršku osoba s mentalnom retardacijom, , Bilić, M., Bratković, D., Dujmović, R, , 2004.
  2. Kvaliteta života odraslih s mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Zagreb, 2002.
  3. Podrška osobama s intelektualnim i drugim razvojnim teškoćama u ostvarivanju partnerskih odnosa, roditeljstva i drugih prava na području spolnosti, , Bratković, D., Zagreb, 2011.
  4. Pravo na život u zajednici, , Bratković, D., , 2012.
  5. Rad i zapošljavanje osoba s većim intelektualnim teškoćama, , Bratković, D., , 2007.
  6. Službe podrške u zajednici za odrasle osobe s intelektualnim teškoćama, , Bratković, D., , 2005.
  7. Faktorska struktura kompetentnosti deinstitucionalizirnih osoba s intelektualnim teškoćama, , Rozman, B., Nikolić, B., Bratković, D., , 2007.
  8. Poticanje razvoja pozitivne slike o sebi kod osoba s mentalnom retardacijom, , Škrinjar, J., Zagreb, 2002.
  9. Značajke odraslih osoba s intelektualnim teškoćama, , Teodorović, B., Bratković, D., , 2005.
  10. Samoprocjena kompetencija i potreba za podrškom u osoba s intelektualnim teškoćama, , Sabolčec, S., Zagreb, 2010.
  11. Učinci deinstitucionalizacije na kompetentnost osoba s intelektualnim teškoćama, , Barišić, A., diplomski rad Zagreb, 2007.
  12. Zapošljavanje uz podršku osoba s intelektualnim teškoćama, , Bilić, M., Bratković, D., Dujmović, R., , 2005.
  13. Utjecaj orijentalnog plesa na pokretljivost i sliku o sebi kod osoba s intelektualnim teškoćama, , Gajnik, A., , 2010.
  14. Igre za odrasle osobe s mentalnom retardacijom, , Levandovski, D., Teodorović, B., Mišić, D., , 1996.
  15. Neki aspekti socijalne kompetencije odraslih osoba s mentalnom retardacijom, , Oblak, D., , 2004.
  16. Kompetentnost odraslih osoba s mentalnom retardacijom, Defektologija, , Teodorović, B., Levandovski, D., Mišić, D, , 2014.
  17. Ostvarivanje vrednovanih socijalnih uloga mladih s intelektualnim teškoćama po završetku školovanja, , Zlatarić, T., , 2014.
  18. Učinci primjene edukacije o oralnoj higijeni kod osoba s intelektualnim teškoćama, , Zagorščak, , 2012.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programi podrške za odrasle osobe s intelektualnim teškoćama