ERF
search
accessibility

Fenomenologija poremećaja u ponašanju

Šifra: 39599
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić - Seminar
dr. sc. Sabina Mandić - Seminar

dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razvijanje temeljnih kompetencija o problemima u ponašanju, njihovim klasifikacijama, etiologiji i fenomenološkim obilježjima.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Definirati i opisati glavne etiološke čimbenike za razvoj poremećaja u ponašanju.
Definirati i opisati glavne klasifikacije poremećaja u ponašanju.
Razlikovati fenomenološke oblike poremećaja u ponašanju i demonstrirati poznavanje obilježja djece i mladih s problemima u ponašanju.
Razumjeti društveno značenje i pojavnost problema u ponašanju.
Analizirati osnovna obilježja specifičnih slučajeva (osobe s razvijenim poremećajima u ponašanju ili u riziku za razvoj poremećaja u ponašanju).
Povezati teorijske koncepte etiologije i fenomenologije poremećaja u ponašanju s konkretnim primjerima.
Razumjeti složenu bio-psiho-socijalnu strukturu poremećaja u ponašanju.
Usporediti područja profesionalnog djelovanja različitih stručnjaka s pojedinim skupinama osoba s problemima u ponašanju.
Prepoznati povezanost razine rizika i razine socijalnopedagoške intervencije.
Demonstrirati poznavanje i upotrebu stručne terminologije (u usmenoj i pismenoj komunikaciji)
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Sadržaj kolegija prema terminima:
Uvodno predavanje, upoznavanje sadržaja kolegija i načina rada
Klasifikacije poremećaja u ponašanju
Adolescencija i pojava problema u ponašanju
Etiologija poremećaja u ponašanju - obiteljski čimbenici
Eksternalizirani poremećaji u ponašanju i agresivno ponašanje
Bullying (vršnjačko nasilje)
KOLOKVIJ 1.
Delinkventno ponašanje
Kockanje I. dio
Kockanje II. dio
Internalizirani poremećaji u ponašanju I.
Internalizirani problemi u ponašanju II.
Tradicionalne droge
Nove droge
KOLOKVIJ 2
Nastavni sadržaj bit će obrađen kroz predavanja i seminare.
Na nastavi će se, uz predavanja, koristiti i metode aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Seminari će biti organizirani kroz polustrukturirane rasprave na teme važne za razvoj kritičkog mišljenja i upoznavanje studenata sa sadržajima
relevantnim za razumijevanje problema u ponašanju. Satnica dva termina seminara bit će ostvarena kroz posjet Domu za odgoj djece i mladeži Zagreb.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Pismena provjera znanja temelji se na ukupnom zbroju bodova iz dva kolokvija tijekom semestra, ili pisanjem cjelovitog pismenog ispita.
Svaki kolokvij donosi najviše 30 bodova, odnosno cjelovit ispit donosi najviše 60 bodova. Izlazak na kolokvij nije obavezan.
Preduvjet za ispravljanje i vrednovanje kolokvija, odnosno ispita, su točno odgovorena 3 kvalifikacijska pitanja na kolokviju odnosno 6 na cjelovitom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  5. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  6. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  7. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  8. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke
Literatura:
  1. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Školska knjiga Zagreb, 2007.
  2. Pojam i tipologija društvenih devijacija: sociološka perspektiva, (U) Bašić, J., Koller-Trbović, N., Uzelac, S. (ur) Poremećaji u ponašanju i rizična ponašanja: pristupi i pojmovna određenja), , Šućur, Z., ERF, 2004.
  3. Kriminalno ponašanje, , Mikšaj-Todorović, Lj., erf, 2004.
  4. Poremećaji u ponašanju: između moderne i postmoderne konceptualizacije, , Žižak, A., erf, 2004.
  5. Privrženost i razvojni rizici djece i mladih u dječjim domovima, , Brašnić, E., Ajduković, M., Ručević, S., , 2009.
  6. Povezanost reaktivne i proaktivne agresije, privrženosti i samopoštovanja adolescenata, , Ručević, S., Duvnjak, I., , 2010.
  7. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., , 2007.
  8. Rizična ponašanja mladih i percepcija očekivanih posljedica za rizična ponašanja od strane roditelja, , Ferić Šlehan, M., Mihić, J., Ricijaš, N., , 2008.
  9. Školski neuspjeh i napuštanje škole, , Kranželić Tavra, V., Bašić, J., , 2005.
  10. Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, , . Livada, S., , 2010.
  11. Obilježja i tretman nasilnog ponašanja djece i mladih, , Žižak, A., , 2009.
  12. Obilježja kockanja zagrebačkih adolescenata, , Dodig, D., Ricijaš, N., , 2011.
  13. Poremećaji emocija, , Lebedina-Manzoni, M., , 2005.
  14. Strahovi u djetinjstvu i adolescenciji, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
  15. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Fenomenologija poremećaja u ponašanju