ERF
search
accessibility

Phenomenology of Behavioural Disorders

Code: 39599
ECTS: 6.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Neven Ricijaš
izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
Lecturers: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić - Seminar
dr. sc. Sabina Mandić - Seminar

dr. sc. Sabina Mandić - Lectures
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 30
Seminar 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. Synthesise the etiologies of behavioural problems
  2. Encourage and maintain best relationships in professional teams
  3. Communicate about information, ideas and solutions to the professional and general public in writing or orally, using professional terminology
  4. Select relevant sources of information to encourage professional self development or lifelong learning
  5. Analyse the characteristics of persons with behavioural problems
  6. Apply social pedagogical interventions in accordance with instructions, plans and strategies for professional treatment
  7. Write a socio-pedagogical opinion and a finding on the implemented interventions
  8. Act in accordance with ethical principles and modern standards of the profession
Literature:
  1. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Školska knjiga Zagreb, 2007.
  2. Pojam i tipologija društvenih devijacija: sociološka perspektiva, (U) Bašić, J., Koller-Trbović, N., Uzelac, S. (ur) Poremećaji u ponašanju i rizična ponašanja: pristupi i pojmovna određenja), , Šućur, Z., ERF, 2004.
  3. Kriminalno ponašanje, , Mikšaj-Todorović, Lj., erf, 2004.
  4. Poremećaji u ponašanju: između moderne i postmoderne konceptualizacije, , Žižak, A., erf, 2004.
  5. Privrženost i razvojni rizici djece i mladih u dječjim domovima, , Brašnić, E., Ajduković, M., Ručević, S., , 2009.
  6. Povezanost reaktivne i proaktivne agresije, privrženosti i samopoštovanja adolescenata, , Ručević, S., Duvnjak, I., , 2010.
  7. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., , 2007.
  8. Rizična ponašanja mladih i percepcija očekivanih posljedica za rizična ponašanja od strane roditelja, , Ferić Šlehan, M., Mihić, J., Ricijaš, N., , 2008.
  9. Školski neuspjeh i napuštanje škole, , Kranželić Tavra, V., Bašić, J., , 2005.
  10. Vršnjačko nasilje i emocionalna kompetentnost karlovačkih srednjoškolaca, , . Livada, S., , 2010.
  11. Obilježja i tretman nasilnog ponašanja djece i mladih, , Žižak, A., , 2009.
  12. Obilježja kockanja zagrebačkih adolescenata, , Dodig, D., Ricijaš, N., , 2011.
  13. Poremećaji emocija, , Lebedina-Manzoni, M., , 2005.
  14. Strahovi u djetinjstvu i adolescenciji, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
  15. Obiteljske interakcije i psihopatološki simptomi u djece i adolescenata, , Vulić Prtorić, A., , 2002.
2. semester
Mandatory course - Regular studij - Social Pedagogy
Consultations schedule:

Phenomenology of Behavioural Disorders