ERF
search
accessibility

Uvod u metode rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima

Šifra: 32662
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Seminar

izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Nositelj predmeta doc.dr.sc. Renata Pinjatela

2. 1.2. Naziv predmeta Uvod u metode rehabilitacije osoba s motoričkim poremedajima i kroničnim bolestima

1.7. Bodovna vrijednost (ECTS) 3 ECTS boda


1.8. Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje)
15P+30V 1.4. Studijski program (preddiplomski, diplomski, integrirani)
preddiplomski 1.9. Očekivani broj studenata na predmetu

1.5. Status predmeta obvezni

1.10. Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)

2. OPIS PREDMETA
2.1. Ciljevi predmeta
Kolegij uvodi studente u široki spektar rehabilitacijskih postupaka s osobama s motoričkim poremedajima i kroničnim bolestima. 2.2. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
Studenti stječu znanja o edukacijskim, terapijskim i rehabilitacijskim pristupima u raznim problemskim područjima. 2.3. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Pregled nekih problemskih područja: oblici i sadržaj edukacijsko- rehabilitacijskih metoda s osobama s motoričkim poremedajima i kroničnim bolestima; metode u edukaciji djece s motoričkim poremedajima i kroničnim bolestima; medicinska rehabilitacija kod reum. oboljenja, spinalnih ozljeda ...; neke metode u rehabilitaciji osoba s oštedenjima lokomotoričkog sustava (npr. preodoperativna i postoperativna rehabilitacija osoba s amputacijama ekstremiteta, ort. pomagala, analiza hoda ...); metode u rehabilitaciji osoba s oštedenjima središnjeg živčanog sustava (npr. konduktivna edukacija, VAT...); metode u rehabilitaciji osoba s kroničnim oboljenjima, rehabilitacija u gerijatriji. 2.4. Vrste izvođenja nastave:
X predavanja seminari i radionice
X vježbe on line u cijelosti mješovito e-učenje terenska nastava
X samostalni zadaci
X multimedija i mreža laboratorij mentorski rad
X iskustveno učenje (ostalo upisati) 2.5. Komentari:
2
2.6. Obveze studenata
1. Predavanja
Prema rasporedu predavanja ERF (Znanstveno-učilišni kampus)
2. Vježbe
Vježbe de se održavati prema prethodnom dogovoru sa studentima u sljededim ustanovama:
- Centar za odgoj i obrazovanje Goljak, Goljak 2, Zagreb
- Centar za odgoj, obrazovanje i osposobljavanje Dubrava, Prilaz T. Špoljara 2 Zagreb
- Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske Toplice
- Specijalna bolnica za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra
- Centar za rehabilitaciju Silver, Štefanovec 34, Zagreb 2.7. Pradenje rada studenata (upisati udio ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS-a odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):
Pohađanje nastave
1 ECTS
Istraživanje
(Ostalo upisati)
Eksperimentalni rad
Referat
(Ostalo upisati)
Esej
Seminarski rad
(Ostalo upisati)
Kolokviji
2 ECTS
Usmeni ispit
(Ostalo upisati)
Pismeni ispit
Projekt
(Ostalo upisati)
2.1. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ukupna ocjena iz kolegija formira se na temelju nekoliko elemenata:
1) prisustvovanje nastavi
2) aktivnost tijekom nastave, naročito za vrijeme vježbi
3) 1 kolokvij
Ishodi učenja:
  1. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  2. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  3. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva.
  4. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici.
Literatura:
  1. , Uvod u metode rehabilitacije osoba s motoričkim poremedajima i kroničnim bolestima, skripta za studente
    Kovač, I. (2013): Ortopedska pomagala u rehabilitaciji U: Babid Naglid, Đ. i sur. (ur.) Fizikalna i rehabilitacijska medicina. Udžbenik za studente. Zagreb: Medicinska naklada Biblioteka Sveučilišni udžbenici, 183-189.
    Schnurrer-Luke-Vrbanid, T., Moslavac, S., Džidid, I. (2012): Rehabilitacija bolesnika s ozljedom kralježnične moždine, medicina fluminensis, Vol. 48, No. 4, 366-379.
    http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=140981
    Babid-Naglid, Đ., Schnurrer-Luke-Vrbanid, T. (2012): Rehabilitacija bolesnika s reumatskim bolestima, medicina fluminensis, Vol. 48, No. 4, 355-365.
    http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=140978
    Matijaš, T., Crnkovid, M., Matijevid-Mikelid, V., Šušak, V. (2012): Edukativne radionice za roditelje djece s teškodama u razvoju, Fiz. rehabil. med., 24 (1-2): 12-20
    http://www.hdfrm.com/casopis/2012-1-
    3
    Medved, V., Kasovid, M. (2007): Biomehanička analiza ljudskog kretanja u funkciji sportske traumatologije, Hrvatski športskomedicinski vjesnik, Vol.22 , No.1, 40-47.
    http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=21934
    Sterba, J.A. (2007): Does horseback riding therapy or therapist-directed hippo-therapy rehabilitate children with cerebral palsy? Dev. Med. Child Neurol, 1, 68-73.
    http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1017/S0012162207000175.x/pdf
    Itkovid, Z., Boras, S. (2003): Terapijsko jahanje i rehabilitacijske znanosti, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, Vol.39 No.1, 73-82.
    http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=17865
    Darrah, J., Watkins, B., Chen, L., Bonin, C. (2003): Effects of Conductive Education Intervention for Children with a Diagnosis of Cerebral Palsy: An AACPDM Evidence Report, Approved by AACPDM Treatment Outcomes Commitee Review Panel: American Academy for Cerebral Palsy and Developmental Medicine
    https://www.aacpdm.org/resources/outcomes/ConEdOut.pdf
    Jelid, M., Kovač, I. (2000.): Rehabilitacija osoba s amputacijom udova. U: Bobinac Georgijevski A., Domljan Z., Martinovid-Vlahovid R., Ivaniševid G. (ur.): Fizikalna medicina i rehabilitacija u Hrvatskoj. Zagreb: Hrvatski liječnički zbor, Hrvatsko društvo za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju
    Turkalj, Z. (2000): Fizikalna medicina i rehabilitacija u bolesnika s multiplom sklerozom, u: Fizikalna medicina i rehabilitacija u Hrvatskoj, Zagreb, 104-109., , , .
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Uvod u metode rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima