ERF
search
accessibility

Teorije prevencije II

Šifra: 101964
ECTS: 6.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
Izvođači: Hana Gačal, mag. psych. - Seminar
izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Seminar

Hana Gačal, mag. psych. - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s teorijskim konceptima prevencije poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih,
strategijama i programima prevencije s posebnim naglaskom na domenama prevencije obitelj, vršnjaci, odgojno-obrazovni sustav i zajednica.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Definirati i kritički se osvrnuti na teorije koncepte prevencije problema u ponašanju djece i mladih ključne za planiranje preventivnih intervencija u različitim domenama
Razumjeti i argumentirati elemente prevencijskih strategija i intervencija u različitim domenama
Analizirati primjenjivost različitih domena preventivnog djelovanja te objasniti specifičnosti primjene takvih prevencijskih programa u socijalno-pedagoškoj praksi
Demonstrirati poznavanje stručnog rječnika i primjenu stručne terminologije u promišljanju teorijske utemeljenosti prevencije u različitim domenama
Demonstrirati poznavanje stručnog rječnika i primjenu stručne terminologije u planiranju prevencijske prakse u različitim domenama
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Uvodno predavanje
Pojedinac i okruženje - Razumijevanje individualnih obilježja pojedinca u planiranju prevencije
Vježbe Seminari
Teorijska polazišta prevencije u obitelji
Karakteristike učinkovitih obiteljskih preventivnih programa
Pozitivno roditeljstvo
Teorijska polazišta prevencije u predškolskim ustanovama
Karakteristike učinkovitih programa prevencije u predškolskim ustanovama
KOLOKVIJ
Teorijska polazišta prevencije u obrazovnom sustavu
Karakteristike učinkovitih programa prevencije u obrazovnom sustavu
Pojedinac i vršnjaci
Prevencija u zajednici
Planiranje prevencije u zajednici
Situacijska prevencija
Zakoni i prevencija
Sveobuhvatan pristup planiranju prevencije problema u ponašanju djece i mladih
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Rad studenata vrednovat će se putem ocjene iz dva kolokvija te predaje kritičke studije.
Studenti biraju temu kritičke studije sukladno svojim interesima.
Temu kritičke studije studenti biraju nakon uvodnog predavanja te na samoj kritičkoj studiji rade do kraja kolegija,
uz konzultacije s izvoditeljicom kolegija i ostalim studentima. Kritička studija treba imati 5 do 7 stranica, uz korištenje barem 5 navoda literature.
Ukupna se ocjena formira kao zbroj ocjena dva kolokvija.
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  3. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima.
  4. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  5. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  6. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  7. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  8. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  9. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju.
  10. Razlikovati područja profesionalnog djelovanja različitih struka u okviru timskog rada s osobama s problemima u ponašanju.
  11. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., Zagreb, 2009.
  2. Situacijski pristup prevenciji kriminaliteta, , Borovec, K., Balgač, I., Karlović, R, , 2011.
  3. Recruitment and Retention of High-Risk Families into a Preventive Parent Training Intervention, , Dumka, L.E., Garza, C.A., Roosa, M.W. & Stoerzinger, H.D., , 1997.
  4. Obitelj kao čimbenik rizika i zaštite za razvoj PUP, , Ferić, M., , 2000.
  5. Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja, , Kranželić, V., Ferić Šlehan, M., , 2008.
  6. Vezanost za školu, , Roviš, D., Bezinović, P., , 2011.
  7. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., , 2009.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Teorije prevencije II