ERF
search
accessibility

Strategije poučavanja učenika s intelektualnim teškoćama I

Šifra: 131035
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Zrinjka Stančić
Izvođači: dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Predavanja

dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Zrinjka Stančić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj je ovog kolegija omogućiti studentima da vješto barataju temeljnim pojmovima vezanim uz učenje, poučavanje i nastavni proces, kritički sagledaju okolinske čimbenike i odabiru prikladne didaktičko metodičke postupke. Studenti će biti u stanju samostalno planirati, programirati i pripremati se za nastavu u jezično komunikacijskom (hrvatski jezik) i prirodoslovnom području (priroda i društvo, priroda, društvo) u školama s posebnim programima i/ili za pružanje potpore učiteljima i učenicima s teškoćama u uvjetima inkluzije.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija studenti će biti u stanju:
Analizirati čimbenike u okruženju za učenje (1,2)
Usporediti sastavnice redovnih i posebnih Nastavnih planova i programa (2, 3)
Procijeniti jezične djelatnosti učenika s IT značajne u nastavnoj praksi (2)
Planirati suvremene i prikladnemetodičko didaktičke postupke i načine poučavanja u jezično kolunikacijskom i prirodoslavnom području (4)
Procijeniti učinkovitost poučavanja u jezično komunikacijskom i prirodoslovnom području putem vanjskog vrednovanja i samovrednovanja (4)

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Teme predavanja:
Uvodno predavanje
Okolinski čimbenici za učenje što nam znači piramidni model
Sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Obilježja dobre nastave (Meyer)
Struktura odgojno obrazovnog procesa (spoznajna, metodička, psihološka, materijalno tehnička)
Poticajna organizacija nastave (strategije timskog planiranja, projekt u nastavi, integrirani dan, škola u prirodi, računala u nastavi, posjeti, suradnja s roditeljima i dr)
Taksonomija ciljeva poučavanja (teme, ključni pojmovi, kognitivna, afektivna, psihomotorička domena i ishodi učenja)
Opće karakteristike suradničkih razreda
Procjena i procesi čitanja i pisanja u učenika s intelektualnim teškoćama i učenika sa sindromom down (Kumin, Buckley, Oleivein)
Specifičnosti u poučavanju početnog čitanja i pisanja učenika s intelektualnim teškoćama (obrada glasa i slova, slikovane riječi, rečenice, tekst)
Smjernice za građu laganu za čitanje
Pristup u nastavi jezika
Pristup u nastavi izražavanja i stvaranja
Primjena AAC u jezično komunikacijskom poučavanju
Sadržajne i didaktičko metodičke posebnosti upoznavanja prirodoslovnog područja
Snalaženje u vremenu i prostoru i igre u nastavi prirodoslovnog područja
Vanjsko vrednovanje i samovrednovanje (nacionalni ispiti, državna matura, prilagodba tehnologije)

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ocjene:
9.1 do 10.0 bodova = izvrstan (5)
8.1 do 9.0 bodova = vrlo dobar (4)
7.1 do 8.0 bodova = dobar (3)
6.1 do 7.0 bodova = dovoljan (2)
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoj
  2. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
Literatura:
  1. Neke metrijske karakteristike instrumenta, , Dobronić,A., Fulgosi-Masnjak,R., Ivančić,Đ., Stančić,Z., , 2004.
  2. Struktura spremnosti za učenje čitanja i pisanja u učenika s lakom mentalnom retardacijom, , Dobronić,A., Fulgosi-Masnjak,R., Ivančić,Đ., Stančić,Z, , 2006.
  3. Razlike u svladavanju nastavnog gradiva iz hrvatskog jezika u učenika usporenog kognitivnog razvoja uključenih u redovite ili posebne uvjete odgoja i obrazovanja, , Stančić, Z., Galešev, V., Ivančić,Đ., , 1995.
  4. Stilovi učenja, , Stančić,Z., Ivančan, A., Periša, D., Vučić-Pavković,M., Dobrić Fajl,E., , 2006.
  5. Prvi grafički organizatori čitanja, , Graff Silver, R., , 2008.
  6. Igre čitanja i pisanja, , Moomaw, S., Hieronymus, B, , 2008.
  7. Ples pisanja, progresivni glazbeno-pokretni program razvoja početnih vještina pisanja u djece, , Oussoren, R.A., , 2007.
  8. Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika, 1 i 2, Težak, S., , 1996.
  9. Metodika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog rada za djecu i mladež s mentalnom retardacijom, , Vicić, M., , 1996.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Strategije poučavanja učenika s intelektualnim teškoćama I