ERF
search
accessibility

Spolnost

Šifra: 116995
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Bratković
Izvođači: prof. dr. sc. Daniela Bratković - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Stjecanje znanja o značajkama spolnog razvoja, potrebama i pravima osoba s intelektualnim teškoćama, suvremenim modelima i programima podrške na ovom području,
strategijama suradnje i profesionalno etičkog djelovanja.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija student će moći:
Analizirati značajke spolnog razvoja osoba s intelektualnim teškoćama različite kronološke dobi i u različitim socijalnim kontekstima
Definirati spolne potrebe i prava osoba s intelektualnim teškoćama
Objasniti faktore podložnosti osoba s IT spolnoj zloupotrebi te pretpostavke za prevenciju iste
Razlikovati formalne i neformalne oblike spolnog odgoja, edukacije i savjetovanja
Opisati specifične ciljeve i sadržaje programa podrške u području spolnosti
Sudjelovati u kreiranju programa podrške u području spolnog razvoja, ostvarivanja potreba i prava osoba s intelektualnim teškoćama
Usvojiti profesionalno etičke standarde djelovanja i timske suradnje
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Nastava se izvodi tjedno (2P+1S). Predavanja i seminari održavaju se utorkom u 9.30 11.45 sati.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni kolokvij imaju studenti koji su redovito prisustvovali nastavi (moguće je izostati najviše 2 puta s nastave u semestru).
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  3. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  4. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  5. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka .
  6. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici.
  7. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  8. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
  9. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Literatura:
  1. Edukacija o spolnosti osoba s mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Zagreb, 2000.
  2. Podrška osobama s intelektualnim i drugim razvojnim teškoćama u ostvarivanju partnerskih odnosa, roditeljstva i drugih prava na području spolnosti, , Bratković, D., Zagreb, 2011.
  3. Stavovi prema spolnosti osoba s mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Bilić, M., , 2004.
  4. Evaluacija programa seksualne edukacije odraslih osoba s težom mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Teodorović, , 2000.
  5. Evaluacija programa seksualne edukacije u radu s osobama s umjerenom i težom mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Zagreb, 1996.
  6. Prikaz modela podrške za ostvarivanje sigurnosti i zaštite drugih prava u spolnom životu osoba s intelektualnim teškoćama, , Dunjić, H., ERF Zagreb, 2011.
  7. Ostvarivanje partnerskih odnosa osoba s intelektualnim teškoćama u institucionalnim uvjetima života, , Gajšak, M., ERF Zagreb, 2013.
  8. Usporedba stavova prema spolnosti roditelja i osoblja u radu s djecom i mladima s intelektualnim teškoćama, , Klinc, M., ERF Zagreb, 2011.
  9. Bračne zajednice osoba s intelektualnim teškoćama, , Slavinić, I., , 2008.
5. semestar
Rehabilitacija, 5. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Spolnost