ERF
search
accessibility

Savjetovanje

Šifra: 39522
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
upoznati studente sa savjetodavnim radom i praksom savjetovanja djece i mladih u riziku za razvoj poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja te s praksom savjetovanja njihovih roditelja/obitelji
Kompetencije koje će student kroz kolegij moći razviti:
- Valorizirati značaj savjetodavnog rada u poslu socijalnog pedagoga
- Kritički ocijeniti razlike savjetovanja od psihoterapijskog rada
- Procijeniti obilježja teorijskih pristupa u savjetovanju
- Snimiti obilježja postupaka i tehnika u odgojnom savjetovanju
- Samoprocijeniti svoje komunikacijske vještine i kompetencije koje su potrebne za posao savjetovatelja
- Povezati obilježja savjetodavnog odnosa i procese promjena u savjetovanju
- Demonstrirati poznavanje specifičnih vještina i tehnika u procesu savjetovanja
- Samoprocijeniti iskustvo i doživljaj savjetodavnog odnosa


Teme:
Uvodno predavanje: upoznavanje s organizacijom kolegija i pojmovna određenja
Razne teorije i terapijski pravci u savjetovanju
Ključne komunikacijske vještine u savjetovanju
Djelotvorno odgovaranje na otpor u savjetovanju
Vođenje inicijalnog intervjua
Savjetodavni odnos i osobna odgovornost
Utvrđivanje poteškoća klijenata
Praćenje i evaluacija učinaka savjetovanja
Faze procesa savjetovanja i potrebne vještine savjetovatelja u svakoj fazi
Savjetovanje adolescenata
Obiteljsko savjetovanje
Partnersko savjetovanje
Mentalno zdravlje pomagača
Etika u savjetodavnom radu
Hospitacije u Centru za rehabilitaciju

Velik dio učenja u kolegiju Savjetovanje čine iskustveno učenje te igre uloga kroz vježbe tijekom kojih se evocira savjetodavni proces i okruženje. Često korištena tehnika je tehnika prezentacije savjetodavnog rada kroz fish bowl tako da u ulozi savjetovatelja bude i izvoditeljica kolegija i sami studenti. Isto tako, velik dio učenja počiva na spremnosti studenata da se kroz igru uloga okušaju u ulozi klijenata kako bi osjetili tu poziciju. Na takav način kolegij studentima zaista omogućuje ostvarivanje opisanih ishoda i kompetencija.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata:
Ukupna ocjena na kolegiju rezultat je ocjene praktične zadaće s analizom slučajeva te pismenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
  2. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  3. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
  4. Assess the characteristics of the community / specific intervention setting in order to assess the risk for the development of behavioral problems and the potential for their solution in community / specific intervention setting using standardized professional / scientific instruments / procedures
  5. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  6. Advocate for the rights and best interests of beneficiary and vulnerable groups in society and encourage beneficiary and other professionals to take this approach
  7. Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  8. Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
Literatura:
  1. Značaj učinkovite komunikacije u radu pomagača u: Pregrad, J., , Ajduković, M., Hudina, B., , 1996.
  2. Teorija i praksa psihološkog savjetovanja i psihoterapije, , Corey, G., Naklada Slap, Jastrebarsko, 2004.
  3. Savjetovatelj, , Hackney, H.L.., Cornier. S., , 2012.
  4. Counselling skills training: A sourcebook of activities. Viva Books Private, , Burnard, P., , 2007.
  5. Key issues for counselling in action. Sage Publications, , Dryden, W. (ur), London, 1992.
  6. Etički kodeks Hrvatskog psihološkog društva, Hrvatski psihologijski glasnik, , 1996, .
  7. Etički kodeks socijalnih pedagoga, , , , 2005.
  8. Praktične vještine u psihološkom savjetovanju i pomaganju: opis modela savjetovanja o životnim vještinama i vježbe za njihovu primjenu, , Nelson-Jones, R., Naklada Slap. Jastrebarsko., 2007.
  9. Interpersonal communication: Concepts, components and contexts, , Pearson, J. C., Spitzberg, B. H., , 1990.
  10. Theories of Psychotherapy and Counseling: Concepts and Cases. Wadsworth/Thomson Learning, , Sharf, R. S., , 2000.
2. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Savjetovanje