ERF
search
accessibility

Razvoj osoba s intelektualnim teškoćama

Šifra: 39521
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Bratković
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Predavanja

Lea Masnjak Šušković, mag. psych. - Kliničke vježbe
izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
upoznati studente sa konceptom intelektualnih teškoća te bio psiho socijalnim pristupom u izučavanju razvojnih osobitosti
omogućiti studentima da steknu teorijsko i praktično znanje o psihološkim, socijalnim, motoričkim i biološkim osobitostima osoba s intelektualnim teškoćama
osposobiti studente za uočavanje i razumijevanje razlika u funkcioniranju osoba s intelektualnim teškoćama i tipične populacije
osposobiti studente da stečena znanja primijene u svrhu planiranja podrške za osobe s intelektualnim teškoćama u cijelom rasponu dobi
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 do 10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija, odrađenih vježbi te položenog ispita iz kolegija student će moći:
definirati i objasniti pojam intelektualnih teškoća u suvremenim i povijesnim okvirima
klasificirati i opisati psihološke, socijalne, motoričke i biološke osobitosti osoba s intelektualnim teškoćama te ih usporediti sa psihološkim, socijalnim, motoričkim i biološkim osobitostima tipičnog razvoja
objasniti važnost utjecaja okoline na razvoj osoba s intelektualnim teškoćama
primijeniti stečena znanja u planiranju edukacijsko rehabilitacijskog rada s osobama s intelektualnim teškoćama i njihovom okolinom u cijelom rasponu dobi
Sadržaj predmeta
Predavanja se održavaju prema rasporedu svaki tjedan
Vježbe se održavaju u dane navedene u rasporedu, turnusno, po 3 do 5 sati u jednom turnusu ovisno o mogućnostima ustanove u kojoj se održavaju vježbe
Prije nego krenu na vježbe studenti moraju proći liječnički pregled i imati važeću sanitarnu knjižici
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
U pismenim radovima očekuje se pravopisna i gramatička ispravnost, korištenje računala, elektronska predaja radova,
Kolokviji su obvezni
Tko ne zadovolji na kolokvijima piše pismeni ispit cijelo gradivo
Usmeni ispit je obvezan
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja .
  3. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  4. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  5. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  6. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici.
  7. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  8. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije
  9. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
Literatura:
  1. Razvoj osoba s intelektualnim teškoćama, , Sekušak Galešev, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet . Sveučilište u Zagrebu., 2015.
  2. Osnove edukacijskog uključivanja, , Igrić, Lj. i sur., Školska knjiga. Zagreb, 2015.
  3. Razvoj pamćenja kod osoba Down sindromom, , Buckley, S., Bird, G., Hrvatska zajednica za Down sindrom, 2012.
  4. Organizacija unapređenja kvalitete života osoba s posebnim potrebama, , Van der Valle, J. i Sekušak-Galešev S, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2002.
  5. Mentalna retardacija, , Kocijan-Hercigonja, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2000.
  6. Spoznajne karakteristike osoba s intelektualnim teškoćama (revidirano), , Paver, D., Sveučilište u Zagrebu, 1997.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Razvoj osoba s intelektualnim teškoćama