ERF
search
accessibility

Rehabilitacija igrom I

Šifra: 131034
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Predavanja

Lea Masnjak Šušković, mag. psych. - Kliničke vježbe
izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
stjecanje teorijskog i praktičnog znanja o pojmu, važnosti i osobitostima dječje igre
osposobiti studente za uočavanje i razumijevanje razlika u osobitostima igre kod tipične
djece i djece s teškoćama
osposobiti studente da stečena znanja primijene u svrhu planiranja igrovnih sadržaja u
radu sa tipičnom djecom i djecom s teškoćama
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 - 10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija, odrađenih vježbi te položenog ispita iz kolegija student će moći
definirati, prepoznati i objasniti osobitosti i važnost igre u razvoju tipične djece
definirati, prepoznati i objasniti osobitosti i važnost igre u razvoju djece s teškoćama
primijeniti mjerne instrumente za razvojnu procjenu dječje igre i u skladu s time planirati igrovne sadržaje
planirati i primijeniti igru u radu s tipičnom djecom i djecom s teškoćama
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
REDOSLIJE TEMA PO TERMINIMA PREDAVANJA
Pojam i definicija igre.
Teorije igre.
Teorije igre. Igra kao motivacija
Vrste dječje igre razvojni princip
Vrste dječje igre i socijalizacija
i Uloga odraslog u igri djeteta
Razvojna procjena dječje igre
Kolokvij
Važnost igre u poticanju cjelovitog razvoja djece s posebnim teškoćama
Osobitosti igre kod djece s teškoćama I
Osobitosti igre kod djece s teškoćama II
Igračke i kriteriji njihovog izbora u radu s djecom s teškoćama I
Igračke i kriteriji njihovog izbora u radu s djecom s teškoćama II
Prostor za igru
Preduvjeti za igru kod djece s posebnim potrebama
Kolokvij
Predavanja se održavaju prema rasporedu svaki tjedan
Vježbe se održavaju u dane navedene u rasporedu, turnusno, po 4 ili 5 sati u jednom turnusu ovisno o mogućnostima ustanove u kojoj se održavaju vježbe
Prije nego krenu na vježbe studenti moraju proći liječnički pregled i imati važeću sanitarnu knjižicu
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
U pismenim radovima očekuje se pravopisna i gramatička ispravnost, korištenje računala, elektronska predaja radova,
Kolokviji su obvezni
Tko ne zadovolji na kolokvijima piše pismeni ispit cijelo gradivo
Usmeni ispit je obvezan
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
  3. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  4. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja
  5. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  6. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja, zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja
  8. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  9. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  10. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
Literatura:
  1. Rehabilitacija igrom, interni materijal, , Sekušak-Galešev, , 2012.
  2. Dijete i igra, , Duran, M., Naklada Slap, Jastrebarsko, 2003.
  3. Dijete s posebnim potrebama, , Greenspan, S.I., Wieder S., Simons, R., , 2003.
  4. Igre i igračke za djecu s posebnim potrebama savjeti za roditelje, , Oreški, M., Diplomski rad, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu., 2004.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Rehabilitacija igrom I