ERF
search
accessibility

Patografije znanstvenika i umjetnika

Šifra: 51156
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Tomislav Breitenfeld
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Tomislav Breitenfeld - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Kreativnost je jedinstvena i visoko cijenjena ljudska sposobnost i dar koja označava izvrsnost individua i naroda. U modernom vremenu globalne kompeticije
kreativnost se cijeni i njeguje ne samo u umjetnosti i znanosti već u svim domenama ljudskih djelatnosti.
Proučavanjem bolesti dokazano kreativnih osoba, u konkretnom slučaju znanstvenika i umjetnika koji su obilježili
povijest civilizacije, protumačiti će se utjecaj tih bolesti na njihovo stvaralaštvo i život njihovu kreativnost.
Cilj kolegija je upoznati i poučiti studente s fenomenom kreativnosti u čovjeka kroz analizu međuodnosa:
psihičke homeostaze, pshihosocijalne adapatacije i kvalitete življenja.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Razumijevanje i spoznaja o utjecaju raznih bolesti na kreativnost osoba koje su tom svojom kreativnošću obilježile ljudsku povijest
i stvaralaštvo, u različitim područjima znanosti i umjetnosti.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Definicija kreativnosti.
Poimanje kreativnosti kroz povijest.
Kreativnost i kognitivne funkcije inteligencija.
Neurobiologija kreativnosti.
Kreativnost u svakodnevnim aktivnostima.
Kreativnost u znanosti.
Kreativnost u umjetnosti.
Psihosocijalna i duhovna podrška.
Egzistencijalna anksioznost, depresija i kreativnost.
Psihostimulativna sredstva i kreativnost.
Katarza.
Neurološke bolesti znanstvenika i umjetnika.
Psihijatrijske bolesti znanstvenika i umjetnika.
Analiza pojedinačnih biopatografija znanstvenika.
Analiza pojedinačnih biopatografija umjetnika.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ispitivanje, kolokviji, ocjenjivanje samostalnih seminarskih radova i eseja, završni ispit.
Ishodi učenja:
  1. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  2. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  3. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke
  5. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
Literatura:
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Patografije znanstvenika i umjetnika